برنامه‌های دولت سیزدهم برای تحول برنامه‌ای و تغییر ساختار در سازمان بهزیستی

معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور  از یک برنامه‌ی تحولی جامع در همه‌ی زمینه‌های ساختاری، عملیاتی و کاربردی در این سازمان خبر داد.

علی‌محمد قادری که ظهر امروز در جمع معاونین اجتماعی بهزیستی‌ استان‌های کشور و جمعی از مسؤولان استان، معاون وزیر دادگستری و دو نماینده مجلس در مشهد سخن می‌گفت رسالت خود را تدوین و اجرای این برنامه‌ی تحولی عنوان کرد.
وی با تشکر از میزبانی خراسان رضوی و خوش‌آمدگویی به مسؤولان استان، نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس، مقامات قضایی استان و کشور و سایر مهمانان ویژه این نشست تخصصی، آرزو کرد که به یمن وجود بارگاه امام هشتم(ع) و تلاش مسؤولین ستادی و استانی، این همایش به اهداف تعیین شده خود دست یابد.
قادری از نهضت بازبینی دستور العمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف پیشگیری، اجرایی، تخصصی و اجتماعی در این سازمان به عنوان یکی از برنامه‌های دوره مدیریت خود یاد کرد.
وی از جلسه مسؤولان نظام با حضرت آقا در زمینه مسائل اجتماعی یاد کرد و گفت:‌ حضرت آقا در این جمع از نیت صادق به عنوان اصلی‌ترین عامل پیشبرد اهداف و برنامه‌ها نام بردند و در بخشی دیگر که مربوط به صنعت و معدن بود فرمودند خام فروشی ممنوع است که این تعبیر در بهزیستی معنایش این است که ما پول از دولت بگیریم و مستقیم به مددجویان بدهیم بدون اینکه در توانمندسازی آنها نقشی داشته باشیم.
وی از اینکه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با وجود تلاش‌های صورت گرفته، همچنان وجود دارد به عنوان یک اشکال یاد کرد و گفت:‌ باید ببینیم چه مشکلاتی هست که این آسیب‌ها حل نشده است.
وی گفت: اگر دل‌های مسؤولان یکی شود یک منظومه قدرت شکل می‌گیرد که همه مشکلات کشور قابل حل است.

برنامه‌های دولت سیزدهم برای تحول برنامه‌ای و تغییر ساختار در سازمان بهزیستی

تشکیل شورای توانمندسازی در سازمان بهزیستی/ افزایش کمک هزینه ترخیص از مراکز بهزیستی از ۴۵ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان

رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر ظرفیت‌های جهادی و مردمی گفت: برای اینکه موتور آسیب‌های اجتماعی از کار بیفتد باید یک شتاب‌دهنده تعریف شود که هم مراقبت کند هم صیانت کند و هم دستور العمل کاربردی داشته باشد.
وی از آماده‌سازی احکام پیشنهادی برنامه هفتم توسعه در سازمان بهزیستی یاد کرد و گفت: شورای توانمندسازی در سازمان شکل گرفته و راهکارها و پیشنهادات استان‌ها در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
قادری گفت: ارکان سازمان‌ها و مدیران استان‌ها باید ارتباطات خود را با نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و سایر مؤسساتی که می‌توانند در اهداف به ما کمک کنند گسترش دهیم.
وی از افزایش کمک هزینه ترخیص از مراکز بهزیستی از ۴۵ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت:‌ باید در زمینه‌های مختلف اشتغال، مسکن، مسائل فرهنگی، تحصیلی ازدواج و سایر زمینه‌های برای نوجوانی که از مراکز ترخیص می‌شود برنامه داشته باشیم.

برنامه‌های دولت سیزدهم برای تحول برنامه‌ای و تغییر ساختار در سازمان بهزیستی

بهزیستی نیاز به پوست‌اندازی دارد/ تأسیس کانون رشد برای کودکان بهزیستی

وی از تغییر ساختار در سازمان بهزیستی سخن گفت و عنوان کرد که بهزیستی نیاز به پوست‌اندازی دارد و باید ظرفیت‌ها متناسب با برنامه‌های کاربردی باشد.
وی همچنین گفت: در دنیای جدید باید یک اداره دانش‌بنیان در بهزیستی داشته باشیم که ارتباط با مجامع علمی و راهکارهای دانش‌بنیان برای توانمندسازی میسر باشد.
رئیس سازمان بهزیستی از مسؤولان مجلس و دستگاه قضایی خواست برای صیانت و حفاظت از پرسنل اورژانس اجتماعی راهکاری بیابند و اجرایی کنند چون کارشناسان اورژانس اجتماعی در بحران‌های فردی و خانوادگی ورود می‌کنند و نیاز به حفاظت دارند.
وی همچنین گفت در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش در حال رایزنی است که راهکاری برای این مسئله جسته شود.
وی در زمینه مراکز شبه خانواده تصریح کرد: امیدواریم در آینده فرزندی نداشته باشیم که از موهبت داشتن خانواده محروم باشد.
وی خواستار تأسیس یک کانون رشد برای کودکان بهزیستی شد و گفت: یک ائتلاف ملی برای توانمندسازی کودکان کار و خیابان باید شکل بگیرد تا این مشکل حل شود.
رئیس سازمان بهزیستی همچنین خواستار تشکیل یک شورای مشورتی اهلیت‌سنجی مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست شد که به گفته‌ی وی از میان خود این مؤسسات تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: باید فرایند نگهداری و ترخیص کودک در این مراکز مورد ممیزی قرار گیرد و مشخص شود چه عملکردی داشته اند.

قادری همچنین در خصوص بانوان سرپرست خانوار گفت:‌ از این پس در بهزیستی بانوی سرپرست خانوار می‌گوییم و معتقدیم یک برنامه جامع برای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار باید تدوین شود که کارهایی آغاز شده و در حال انجام آن هستیم.

برنامه‌های دولت سیزدهم برای تحول برنامه‌ای و تغییر ساختار در سازمان بهزیستی

کد خبر 57365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد