طرح‌ها و برنامه‌های تازه سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد خبر داد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد خبر داد.
محمد نصیری که صبح امروز در افتتاحیه نشست علمی کاربردی معاونین اجتماعی بهزیستی استان‌های کشور در مشهد مقدس سخن می‌گفت ضمن تشکر و قدردانی از مدیران بهزیستی خراسان رضوی به خاطر میزبانی این همایش و همچنین ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست علمی در جوار حرم رضوی گفت: امیدواریم که این نشست، با الطاف و عنایات حضرت امام هشتم(ع) منشأ خیر و برکت برای اعضای جامعه‌ی هدف بهزیستی باشد.
وی در اولین قسمت صحبت‌هایش، اصلی‌ترین مسئله‌ی معاونت اجتماعی در بخش دفتر زنان بهزیستی را توانمندسازی همه‌جانبه این مددجویان و خروج تدریجی آنها از چرخه‌ی خدمات بهزیستی عنوان کرد.

طرح‌ها و برنامه‌های تازه سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

۲ هزار زن سرپرست خانوار به توانمندی و استقلال کامل دست یافته‌اند

وی با یادآوری اینکه در سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های صورت‌گرفته در بهزیستی استان‌ها ۲ هزار زن سرپرست خانوار به توانمندی و استقلال کامل دست یافته‌اند گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شامل فراهم کردن زمینه برای ازدواج سالم و ماندگار، اشتغال پایدار، توانمندسازی اجتماعی فرهنگی و ساماندهی اقتصادی و استقلال‌بخشی به خانواده است.
نصیری با اشاره به مشکلات بودجه‌ای در سال گذشته گفت: با وجود همه مشکلات، با همکاری دوستان مجلس، نهادهای حاکمیتی و ریاست سازمان توانستیم یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار فوق‌العاده برای این بخش جذب کنیم که مشکل منابع را تا حدودی حل کرد.
وی همچنین از سه برابر شدن اعتبارات دفتر توانمندسازی زنان بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تأمین منابع، باید با تلاش بیشتر و عزم‌جدی‌تر از گذشته، با سرعت بیشتری برای استقلال‌بخشی این گروه کار کنیم.
معاون اجتماعی بهزیستی کشور همچنین از تعامل و همکاری دستگاه قضایی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: همکاران عزیزمان در دستگاه قضایی و بخصوص دادستانی به عنوان مدعی العموم، قول داده‌اند که در هر بخش و زمینه‌ای نیاز به همکاری و مساعدت این بزرگواران داشتیم همکاری کنند.

طرح‌ها و برنامه‌های تازه سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرزندان زنان سرپرست خانوار جزو مظلوم‌ترین اقشار تحت پوشش هستند

نصیری در ادامه به بحث اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این بخش با توجه به وضعیت استخدامی و بکارگیری کارکنان و کارشناسان این بخش و همچنین اعتبارات آن، نیازمند تغییرات اساسی هستیم که امیدواریم در سال جاری، شاهد اتفافات خوبی در این زمینه باشیم ضمن اینکه دانش و بنیه علمی کارشناسان این بخش هم باید به طور جدی تقویت شود و نیروهای روزآمد و کارآمدتری در این بخش فعال باشند.
وی همچنین به موضوع اشتغال پایدار اعضای جامعه‌ی هدف بهزیستی در حوزه اجتماعی اشاره داشت و گفت: فرزندان زنان سرپرست خانوار جزو مظلوم‌ترین اقشار تحت پوشش هستند که باید برای توانمندسازی و اشتغال آنها گام‌های مؤثری برداشته شود که در این بخش، اقداماتی در حال انجام است.
نصیری گفت: گفتگوها و رایزنی‌هایی با بنیاد برکت داشته‌ایم که انشاءا ... منجر به یک تفاهم نامه در این زمینه شود که با همکاری این عزیزان بتوانیم اشتغال فرزندان زنان سرپرست خانوار، فرزندان مراکز شبه‌خانواده و سایر گروه‌های در معرض آسیب و آسیب‌دیده را با اعتبارات مناسب و به صورت پایدار، محقق کنیم.

طرح‌ها و برنامه‌های تازه سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

اختصاص ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سازمان اجتماعی کشور

معاون اجتماعی بهزیستی کشور همچنین از اختصاص ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سازمان اجتماعی کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با هماهنگی‌های به عمل آمده، جذب حداکثری از این اعتبارات داشته باشیم.
وی همچنین گفت: یک هزار میلیارد از این اعتبارات نیز برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار منظور می‌شود.
نصیری در پایان صحبت‌هایش به ارسال لایحه‌ی منع خشونت علیه زنان به مجلس اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت نمایندگان مجلس و همچنین تعامل فعال معاونت مجلس بهزیستی، بتوانیم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم که حداکثر بهره‌گیری برای آرامش و تحکیم بنیان خانواده و همچنین پیشگیری از خشونت علیه زنان را داشته باشیم.
نشست علمی تخصصی و کاربردی معاونین اجتماعی بهزیستی استان‌های کشور از امروز ۲۷ تا پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

کد خبر 57234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد