مقاله | فواید پیاده روی صبحگاهی را بشناسیم

مریم تولمی کارشناس تربیت بدنی : پیاده‌روی صبحگاهی برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل، قلب، آرامش اعصاب و بهبود روحیه، پوست و مو، عملکرد مغز و ریه‌ها بسیار مفید است و تنها چیزی که لازم دارید یک جفت کفش پیاده‌روی است. راه‌های متعددی برای کاهش وزن و حفظ یک سبک زندگی سالم وجود دارد؛ اما این ورزش مداوم و پیوسته است که برای سلامتی مفید است، نه تنها برای مدت کوتاهی ورزش کردن.

پیاده‌روی صبحگاهی برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل، قلب، آرامش اعصاب و بهبود روحیه، پوست و مو، عملکرد مغز و ریه‌ها بسیار مفید است و تنها چیزی که لازم دارید یک جفت کفش پیاده‌روی است. راه‌های متعددی برای کاهش وزن و حفظ یک سبک زندگی سالم وجود دارد؛ اما این ورزش مداوم و پیوسته است که برای سلامتی مفید است، نه تنها برای مدت کوتاهی ورزش کردن.

به همین دلیل توصیه شده است در هفته دست‌کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در حد متوسط انجام دهید. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، آمبولی، افسردگی، انواعی از سرطان‌ها، حمله قلبی و چاقی هر روز سی دقیقه پیاده‌روی کنید.

پیاده‌روی سی دقیقه‌ای هر روز صبح فوایدی مشابه دویدن دارد. این نوع ورزش کمک می‌کند ریسک ابتلاء به دیابت، افسردگی و برخی از سرطان‌ها کاهش یافته و کلسترول و فشارخون در حد متعادلی حفظ شود.

انجام فعالیت بدنی، احتمال مرگ زودهنگام را کاهش می‌دهد، مشکلات قلبی و عروقی را برطرف می‌کند و برای سلامتی مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد پیاده‌روی و دو می‌تواند عوارض قلبی را کاهش دهد. برخی از فواید پیاده‌روی صبحگاهی عبارتند از:

1. خطر دیابت را کاهش می‌دهد
۲. برای قلب شما خوب است
۳. به کاهش وزن کمک می‌کند
 - از آرتروز و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند
۵. خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد
۶. سطح کلسترول را کنترل می‌کند
. از شما در برابر تصلب شرایین محافظت میکند
- ممکن است افسردگی را برطرف کند
۹. ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند
۱۰. عملکرد مغز را تقویت می‌کند
۱۱. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
۱۲. خستگی را کاهش می‌دهد
۱۳. ظرفیت ریه را بهبود می‌بخشد
۱۴. باعث شادابی پوست و موهایتان می‌شود
۱۵. به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند
۱۶. پیری را به تعویق می‌اندازد

کد خبر 57058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد