نخبگان گروه‌های مختلف اجتماعی می‌توانند سهمی در اداره شهر داشته باشند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هر گروهی به واسطه نخبگان اجتماعی‌اش، می‌تواند سهمی در اداره شهر داشته باشند، گفت: رویکرد ما عدم تصدی‌گری شهرداری است و به دنبال گروه‌های مرجع اجتماعی هستیم که در شهر اصفهان سایر گروه‌ها را راهبری و فضای بانشاط و شادابی ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در جمع خبرنگاران باشگاه خبری توان‌نگار و اعضای شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان اظهار کرد:  در این دوره از شورا به دنبال تحقق شعار شهر زندگی هستیم، البته اصفهان شهر زندگی هست اما باید این جایگاه احیا شود و در کنار تلاش‌های ادوار گذشته، مولفه‌هایی که بیشتر مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی است تقویت گردد.

وی ادامه داد: یکی از این مولفه‌ها ایجاد امید و شور و نشاط در همه اقشار و رده‌های سنی و گروه‌های توان‌خواه، تخصصی و... است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در کنار امید، به مسئله عدالت نیز تأکید داریم، گفت: برای ارائه خدمات و فرصت‌های برابر به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و بروز توانمندی‌ها و ایجاد شرایط برای گروه‌های مختلف نیازمند عدالت هستیم تا همه آن‌ها از فرصت‌ها برای انتقال پیام خود استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت توان‌خواهان در برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان بیان کرد: این اقدامات برای ما نیز یک گام رو به جلو است. از آنجایی که رویکرد ما عدم تصدی‌گری شهرداری است ما به دنبال گروه‌های مرجع اجتماعی هستیم که در شهر اصفهان سایر گروه‌ها را راهبری و فضای بانشاط و شادابی در شهر ایجاد کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که هر گروهی به واسطه نخبگان اجتماعی‌اش، می‌تواند سهمی در اداره شهر داشته باشند.

وی افزود: در بخش حمایت از مجموعه‌های اجتماعی و فرهنگی از بدو حضور در شورا، دو میلیارد تومان از مصوبات دوره گذشته را برای اجرا پیگیری کردیم. در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز ردیف مشخصی ویژه گروه‌های توان‌خواه وجود دارد که رویدادها و برنامه‌های خاص را شامل می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه رسانه ظرفیت خوبی برای بروز توانمندی‌های جامعه معلولان و توان‌خواهان است، خاطرنشان کرد: رسانه باید از اخبار خوب و مرتبط با دستاوردها، مهارت‌ها و توانمندی‌های معلولان پر شود و جامعه را باید از این منظر با توان‌خواهان آشنا کنیم.

وی ادامه داد: امروز در جامعه به امید و انگیزه و نشاط نیاز داریم و از همین منظر به مسائل این حوزه نگاه می‌کنیم. انسان‌های توانمندی در این قشر حضور دارند که می‌توانند به عنوان الگو در جامعه مطرح شوند.

صالحی تصریح کرد: مسائل این قشر باید به صورت تخصصی مطرح شود تا شهرداری و مدیریت شهری نواقص را برطرف کنند. ما باید در این راستا به سمت قهرمانان گمنام برویم، کسانی که در گوشه و کنار شهر حضور دارند و کمتر دیده می‌شوند. با این دو خط فکری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری وارد شده و راه را ترسیم می‌کنیم.

کد خبر 57005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد