شناسایی و درمان ۳هزار کودک دچار اضطراب در استان اصفهان/۱۲۸۴کودک با اضطراب بالا

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج‌تا شش سال از ابتدای اردیبهشت‌ماه در استان، گفت: طی سال گذشته حدود سه هزار کودک دارای اضطراب شناسایی و درمان شدند که حدود یک هزار و ۲۸۴کودک اصفهانی در این غربالگری دچار اضطراب بالایی بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا، علی‌اکبر ابراهیمی با اشاره به آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش ساله در استان اصفهان، اظهار کرد: برای انجام این غربالگری، والدین باید به مراکز مشاوره بهزیستی در استان اصفهان مراجعه کنند و درصورتی‌که امکان مراجعه ندارند، می‌توانند به سامانه جامع مراکز مشاوره بهزیستی به نشانی الکترونیکی https://moshavereh.behzisti.ir/ وارد شوند و پرسش‌نامه طرح غربالگری اضطراب را تکمیل کنند.

وی افزود: در هر دو روش، غربالگری اضطراب کودکان برای والدین به‌صورت رایگان انجام می‌شود؛ پس از بررسی پرسش‌نامه چنان‌چه تشخیص داده شد کودک پنج تا شش سال دارای اضطراب است، بهزیستی سه جلسه رایگان مشاوره اضطراب برای کودک توسط مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در نظر می‌گیرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه اضطراب ریشه تمام اختلالات روانی است، تصریح کرد: میزان اضطراب در بین کودکان اصفهانی بالا است و در ارزیابی که اداره کل بهزیستی استان اصفهان از کودکان پنج‌تا شش سال در سال گذشته انجام داد، حدود سه هزار کودک دارای اضطراب شناسایی و درمان شدند که مشخص شد حدود یک هزار و ۲۸۴ کودک اصفهانی اضطراب بالایی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: امسال پوشش غربالگری اضطراب کودکان پنج‌تا شش سال در استان اصفهان به‌ویژه در مناطق محروم که دسترسی به خدمات مشاوره و روان‌شناسی کمتر است، گسترش یافت؛ همچنین مقرر شد ایستگاه سیار غربالگری اضطراب در این مناطق دایر شود و در این ایستگاه‌های سیار مشاوره و غربالگری اضطراب و تنبلی چشم و شنوایی‌سنجی کودکان انجام شود.

ابراهیمی گفت: راستی‌آزمایی پرسش‌نامه‌های پرشده غربالگری اضطراب کودکان توسط والدین، مشکلی است که نمی‌توان راهکاری برای آن ارائه کرد؛ تنها تأکید ما این است که تا حد امکان، والدین کودکان خود را به مراکز مشاوره برای غربالگری اضطراب بیاورند. غربال اضطراب کودکان پنج تا شش سال یکی از خدمات سلامت اختیاری است و در دسترس است.

وی ادامه داد: در سال جاری از بین ۳۴۰ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی، ۶۶ مرکز برای غربالگری اضطراب کودکان پنج‌تا شش سال در نظر گرفته شده و این غربالگری در اصفهان از اوایل اردیبهشت‌ماه شروع شده است و والدینی که دارای کودکان پنج‌تا شش سال هستند می‌توانند سطح اضطراب کودک خود را سنجش کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: اگر اضطراب کودک پس از سه جلسه درمان نشد، والدین آن کودک را به مراکز مشاوره بهزیستی شهرستان معرفی می‌کنند و یارانه‌ای برای مداخلات اضطراب از سوی بهزیستی دریافت می‌کنند که این یارانه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه مشاوره برای مداخلات اضطراب است.

کد خبر 56856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد