در رسانه | 
سرپرست بهزیستی اردبیل:
180 پایگاه غربالگری بینایی را انجام می‌دهند

ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: با فعال کردن ۱۸۰ پایگاه در استان اردبیل طرح غربالگری بینایی برای کودکان در استان اردبیل اجرا می‌شود.

حامد رضایی در مراسم آغازین طرح غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل اظهار کرد: همزمان با هفته سلامت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرای این طرح را از امروز همزمان با سراسر کشور، در استان اردبیل آغاز می‌کنیم.


وی هدف از اجرای این طرح را کاهش و پیشگیری از اختلالات بینایی به ویژه تنبلی چشم در گروه سنی پایین اعلام کرد و گفت: کودکان سه تا ۶ سال به همراه والدین خود با در دست داشتن شناسنامه کودکان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها در این طرح بینایی خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.


سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته طرح بینایی‌سنجی و جلوگیری از تنبلی چشم اجرایی شده و شاهد تقویت و توسعه این طرح در ارتقا سلامت جامعه هدف خواهیم بود.


رضایی افزود: سالانه بیش از ۶۶ هزار کودک در قالب این طرح مورد سنجش قرار می‌گیرند که در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از افراد مورد سنجش قرار گرفته برای پایش و تشخیص نهایی به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۰۰ نفر مشکل تنبلی چشم داشته و مراحل درمان و اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار گرفته تا نارسایی به وجود آمده رفع شود.


رضایی اضافه کرد: در قالب این طرح سعی بر این است تا با تشخیص به موقع جلوی کم بینایی و یا نابینایی کودکان گرفته شده و سلامت آنها مورد توجه قرار گیرد.


رضایی خطرناک بودن بیماری تنبلی چشم به عنوان یک عارضه شایع را در گروه سنی کودکان یادآور شد و بیان کرد: ۱۸۰ پایگاه غربالگری بینایی در سطح استان فعال شده و همکاران ما سعی می‌کنند تا به مراجعین ارائه خدمات تخصصی و کیفی را انجام دهند.


سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: اجرای این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت و سعی ما بر این خواهد بود تا همه کودکان سه تا ۶ سال مورد ارزیابی و سنجش این طرح قرار گیرند.

کد خبر 56817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد