معلمان همچون انبیا پیام آوران زندگی بهتر هستند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، علیزاده معاون امور توانبخشی، اشرافی مدیرعامل موسسه شکوه مهر  و دکتر قناد ریاست مرکز علمی کاردی شکوه مهر بهزیستی، رییس اداره آموزش ابتدایی  و  اداره تکنولوژی آموزشی اداره ‌کل آمورزش و پرورش خراسان رضوی  ، معلمین و پیشکسوتان آموزش و پرورش مقیم مراکز توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی  و چهره های فاخر آموزش و پرورش شهرستان در سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی موسسه شکوه مهر بهزیستی در مشهد برگزار گردید.

درابتدای این مراسم مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی روز معلم را به همه معلمین و تلاشگران عرصه آموزش و پرورش تبریک و تهنیت گفت و افزود : در باره معلم و شغل معلمی در همه فرهنگ ها و جوامع مختلف صحبت بسیار شده و در همه جا از مقام و شان معلم همواره یاد شده و توجه ویژه ای به مقام شامخ معلم شده است.

مسعود فیروزی ضمن اشاره به کلام معیار و معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در باره شغل معلمی که فرمودند " معلمی شغل انبیاست " افزود : انبیا پیام آوران زندگی بهتر بودند و معلمین هم قرار است همین پیام آوری را داشته باشند.  

وی گفت : آنچه انبیای الهی را این‌چنین مقرب درگاه الهی کرد، همین شوق تعلیم بود. به همین دلیل است که معلمی را پیشه پیامبران می‌دانند. همان‌طور که پیامبران حامل پیام حق الهی به آدمیان بودند، معلمان نیز هدف مشابه و مقدسی را دنبال می‌کنند.

معلمان همچون انبیا پیام آوران زندگی بهتر هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه افزود : معلم بسان شمعی است که می سوزد، شمعی است که خودش را فدا می کند تا نسل ما و فرزندان ما به سوی جامعه ای پویا، سرزنده و پرامید رهنمود شوند.

فیروزی گفت : در جهان امروز،  دانایی به معنی توانایی است. وی اشاره نمود که رمز موفقیت یک جامعه دانایی و آگاهی افراد آن جامعه است و این امر در مدارس و حوزه آموزش و پرورش میسر است و لذا همین اهمیت و جایگاه معلمین را بیش از پیش نشان می دهد.
فیروزی افزود باتوجه به اینکه همسرم در کسوت مقام معلمی  در آموزش و پرورش می باشد و خود نیز عضوی از این مجموعه می باشم  ، لازم می دانم که بگویم با تمامی مشکلات، مسائل و مصائب شما خصوصا در دوران پاندمی کرونا  آشنا هستم و قابل درک است  و آنجا که معلمان با عشق و ایثار در کلاس ها حضور دارند نشان از جایگاه والا و انسانیت ژرف آنها دارد.

معلمان همچون انبیا پیام آوران زندگی بهتر هستند

حمید رضا علیزاده معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم به معلمین  حاضر در این مراسم افزود :   روز معلم روز خاطره‌ها و روز افتخار برای همه ملت ایران است، چون هر آنچه داریم از معلمین خود داریم.  
من در زندگی این چنین هستم، هیچ‌وقت خاطرات کلاس درس و تلاش معلمین دوران کودکی را خصوصاً در دوران دبستان را فراموش نمی‌کنم و همیشه مدیون زحمات آنان هستم.

در ادامه این مراسم، اجرای موسیقی و سرود توسط سالمندان گروه سرود مرکز روزانه سالمندان نشاط ، گرمی و طراوت خاصی به مراسم بخشید.و در پایان مراسم از معلمین مراکز بهزیستی و جمعی از پیشکسوتان و فعالین با اهدا لوح  و جوایز، تقدیر و قدردانی شد.

معلمان همچون انبیا پیام آوران زندگی بهتر هستند

کد خبر 56741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد