موافقت اصولی سازمان بهزیستی کشور با تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی برای بنیاد شهید و جهاد دانشگاهی

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از موافقت اصولی با تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به صورت کشوری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «بهزاد وحیدنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از موافقت اصولی با تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به صورت کشوری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این مهم در راستای اجرای قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور و بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۸۰/۱۱/۲۷ مجلس شورای اسلامی و با توجه به درخواست روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و جهاد دانشگاهی و موافقت کمیسیون عالی صدور پروانه‌ها صورت پذیرفت.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اهمیت ویژه کارکرد حوزه روانشناسی بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ و توسعه ارائه خدمات مشاوره تاکید کرد و گفت: از این‌رو، پروانه فعالیت هریک از مراکز زیرمجموعه توسط کمیسیون ماده ۲۶ استان محل فعالیت، پس از معرفی مسئول فنی واجد شرایط مطابق با دستورالعمل تخصصی سازمان و ارائه تعهد کتبی مبنی بر پذیرش بی‌قید و شرط نظارت سازمان بهزیستی کشور، تجهیز و تامین نیروی تخصصی موردنیاز صادر خواهد شد. این در حالی است که موافقت‌نامه صرفاً جهت تاسیس مراکز در واحدهای آن بنیاد در سراسر کشور صادر شده و قابل انتقال به غیر نخواهد بود.

«مهشید منزوی» مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی درخصوص موافقت اصولی سازمان بهزیستی کشور با تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی، گفت: با توجه به اینکه گرفتن مجوز حقوقی در کشور کار سختی است و این امر بسیار تسهیل‌دهنده است؛ چراکه جهاد دانشگاهی در بین مردم به واسطه آموزش جایگاهی خوبی دارد و اقبال خوبی از مراکز مشاوره آن هم می‌شود؛ لذا این اتفاق دایره فعالیت جهاد را گسترش می‌دهد.

 «احمد شنائی» رئیس اداره مشاوره و تحکیم خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه با اشاره به قدمت ۳۲ ساله مراکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: ۲۷ سال نخست فعالیت با مجوزهای داخلی فعالیت کردیم و بعد از آن با موافقت اصولی سازمان بهزیستی کشور با تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به صورت حقوقی فعالیتمان را ادامه دادیم. این در حالی است که اکنون ۸۶ مرکز مشاوره فعال که برای این تعداد درخواست مجوز کردیم اما علاوه بر این ۲۴۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور داریم که با توجه به سیاست‌های جدید آنها که کیفیت پایین دارند و یا فاصله آنها تا مرکز همجوار کمتر از یکساعت باشد درصدد کاهش آنها هستیم.

به گفته رئیس اداره مشاوره و تحکیم خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۰ نوع خدمت در مراکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود.

کد خبر 56289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =