در رسانه | بهزیستی به‌دنبال بهره‌گیری از دانش‌های پیشرو و فناورانه است

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ مراسم افطاری اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی به‌مناسبت روز احسان و نیکوکاری و برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و خیران با خدمات سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی برگزار شد.

دکتر مسعود فیروزی در ابتدای این مراسم با اشاره به حضور پررنگ جامعه خیران و نیکوکاران در کنار جامعه هدف بهزیستی گفت: بدون حضور خیران، سازمان بهزیستی نمی‌تواند هیچ برنامه‌ای را کامل و ایدئال پیش ببرد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به‌عنوان ابرسازمانی که وظایف متعددی در حوزه‌های اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری، مسکن و اشتغال مددجویان دارد، ایران را در زمره موفق‌ترین کشورهای منطقه و خاورمیانه به‌ویژه در حوزه توان‌بخشی قرار داده است. خدمات تخصصی این سازمان در منطقه و حتی در مقیاس جهانی نیز طرح‌شدنی‌اند و جایگاه خوبی دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه به دانش‌محوربودن خدمات بهزیستی اشاره و خاطرنشان کرد: در بعد دانش‌محور نیز خدمات تخصصی سازمان بهزیستی به مراکز دانشگاهی که مبتنی بر دانش صرف هستند، با آن‌ها هم‌سنگ است. برنامه‌های بسیار گسترده و مفصل با مبنای علم و دانش از قبیل غربالگری‌های بینایی، شنوایی، ژنتیک، اوتیسم و همچنین، خدمات حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاقی که بهزیستی ارائه می‌کند، گواه این ادعاست.

فیروزی در پایان ضمن اشاره به نام‌گذاری سال جدید و تأکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان گفت: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را با محوریت تولید که در سال‌های گذشته نیز مغز کلام ایشان بوده است و با تکیه بر دانش‌بنیان‌ و اشتغال‌زابودن مطرح کردند. این موضوع نشان‌دهنده‌ درایت زیاد ایشان در شناخت وضع امروز جامعه و اهمیت دانش و معرفت علمی و همچنین، اساس توانمندسازی اجتماعی یعنی اشتغال است. بهزیستی چند سالی است که از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و فریلنسرها که داده‌های دیجیتال را به خرد و علم و دانش تبدیل می‌کنند، برای رسیدن به هدف توانمندسازی و استقلال مددجویانش استفاده می‌کند.

در رسانه | بهزیستی به‌دنبال بهره‌گیری از دانش‌های پیشرو و فناورانه است

دانش‌بنیان‌ها در خدمت مددجویان بهزیستی

در ادامه این دیدار، مصطفی مکارم، مدیر شتاب‌دهنده فردوسی، به‌نمایندگی از شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستقر در کارخانه نوآوری مشهد سخنرانی کرد.

مکارم با تقدیر از زحمات سازمان بهزیستی، نوآوری در خدمات این سازمان را مهم ارزیابی کرد و گفت: فناوری و آسان‌سازی در حوزه خدماتی که جامعه هدف بهزیستی را چابک و از کمک دیگران بی‌نیاز کند، بسیار سودمند و مفید خواهد بود و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها همین است.

مدیر شتاب‌دهنده فردوسی با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری مشهد آماده هرگونه تعامل با جامعه هدف بهزیستی هستند، اظهار امیدواری کرد: همکاران من در کارخانه نوآوری مشهد آماده‌اند در زمینه‌های مختلف با خانواده بهزیستی همکاری کنند. ممکن است در این همکاری بتوانیم در شتاب‌دهی ایده‌های خلاقانه، راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآور، آموزش و... به متقاضیان کمک کنیم.

وی با بیان مثالی در زمینه خلاقیت و تجاری‌سازی خدمات برای معلولان متذکر شد: چندی پیش یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان قاشقی ویژه طراحی کرد که حتی با لرزش دست تکان نمی‌خورد. از این محصول برای سالمندان، مبتلایان به ام‌اس و طیف اوتیسم استفاده و تجاری‌سازی شد. بنابراین، با ایجاد طرح‌های خلاقانه می‌توانیم به جامعه هدف بهزیستی کمک کنیم.

کد خبر 55525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد