ابلاغ بخشنامه ضرورت توجه ویژه به فعالیت های توسعه و ترویج فرهنگ نماز

بخشنامه ضرورت توجه ویژه به فعالیت های توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تأکید بر عاملیت مدیران سازمان بهزیستی از سوی علیرضا انجلاسی مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور به معاونین و مدیران کل بهزیستی در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛دکتر سید منتظر شبر مدیر کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: این بخشنامه بر اساس بخشنامه معاون اول رییس جمهور به تمامی وزارتخانه ها،سازمان ها و موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور  با موضوع آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز ابلاغ شده است.

وی افزود:این بخشنامه با توجه به نقش محوری اقامه نماز در مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، موضوع اهتمام ویژه به امر نماز در راستای اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز در سازمان و همچنین گسترش و اشاعه فرهنگ اقامه نماز را مد نظر قرار داده است.

شبر گفت:این بخشنامه ضرورت عاملیت مدیران  محترم سازمان به فرهنگ نماز بر رعایت و اهتمام ویژه به برگزاری و حضور در مراسم نمازجماعت، عدم تداخل برنامه جلسات ، همایش و نشست ها و.... با وقت فضیلت نماز، اختصاص زمان قانونی در وقت فضیلت جهت اقامه نماز، تجهیز فضاهای نمازخانه ها، حضور مستمر و منظم مدیران در نمازهای جماعت و توجه به نقش الگویی آنان، ترغیب و تشویق کارکنان به شرکت در نماز های جماعت و اتخاذ ساز و کار های تشویقی جهت حضور حداکثری کارکنان در نمازهای جماعت و بهره گیری از ظرفیت ها و منابع موجود سازمان جهت گسترش هر چه بیشتر توجه به فرهنگ اقامه نماز  در بین جامعه هدف و کارکنان تأکید کرده است.
در ادامه این بخشنامه تصریح شده است که برنامه های اجرایی توسـعه و ترویـج فرهنگ اقامه نماز از طریق دفتر امور فرهنگی سازمان ابلاغ می شود  و نظارت بر اجرای صـحیح مفاد آیین نامه توسعه و ترویج فرهنگ نماز نیزبر عهده این حوزه است.

کد خبر 55425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد