سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان بروجرد استان لرستان

علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به بروجرد با خانواده شهید علی جعفری پور(دارای فرزند دارای معلولیت) دیدار و ضمن بازدید از مراکز توانبخشی اعصاب و روان ابن سینا و مرکز نگهداری معلولان شهید احسان مطیعی بروجرد در جلسه شورای مدیران بهزیستی استان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان لرستان، همزمان با سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان لرستان و شهرستان بروجرد، اولین گام از پویش «در محضر ولی‌نعمتان» با هدف  استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در قالب نشست‌های صمیمانه و برگزاری مراسم افطاری به همت گروه جهادی موکب جوانان بروجرد برگزار شد.

علی محمد قادری در این سفر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از رشادت‌های خانواده شهدا است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان امدادی، اورژانسی و حمایتی بوده که این شجره طیبه بیش از ۴۰ سال است که خدمات ارایه می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان یک جامعه آماری گسترده دارد که بالغ بر هفت میلیون نفر مخاطب دارد و این جامعه انواع خدمات را از سازمان به اتصال شرکای اجتماعی که مردم هستند دریافت می‌کنند.

قادری اضافه کرد: براساس ظرفیت سیاست کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد موظف هستیم از ظرفیت‌ آحاد گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کنیم که خدمات شایسته را به جامعه هدف ارایه شود.

وی بیان کرد: بهزیستی سازمان تخصصی است که بخشی از جامعه هدف آن به هر دلیلی نقص در جسم آن به‌وجود آمده است که آنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امیدواریم در سال جدید براساس گشایشی که در بودجه بهزیستی شده است بودجه امسال به صورت برنامه محور پیش برویم.

قادری اظهار کرد: امیدواریم امسال برنامه‌های برای توانمندسازی جامعه هدف داشته باشیم.

۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش ساخته می شود

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش ساخته می شود افزود: از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی است.
وی اظهار داشت: تاکنون ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.
قادری یادآور شد: امسال از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت که برنامه ریزی شده در صنایع متناسب با سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال پایدار استفاده شود.
قادری یادآور شد: در تلاش هستیم برای ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

۱۹ هزار پرسنل در بهزیستی خدمت می کنند

علی محمد قادری در جلسه شورای معاونین بهزیستی لرستان که در سالن جلسات مخابرات بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: بررسی اوضاع جامعه هدف بهزیستی در دولت ویژه دیده شده و مهمترین موضوع برای معلولان مسائل اقتصادی است که باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: موضوعات فرهنگی نیز بسیار مهم است که باید یک پوست‌اندازی در سازمان بهزیستی اتفاق بیافتد و باید کاری کنیم که حال جامعه هدف بهزیستی خوب شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار پرسنل در بهزیستی خدمت می‌کنند تا جامعه هفت‌میلیونی در کشور حس و حال خوبی را تجربه کنند.

قادری اضافه کرد: اولین قدم در جهت مردمی شدن سازمان بهزیستی، باز کردن درهای مراکز سازمان بهزیستی به روی نیروهای جهادی و مردمی است.

وی بیان کرد: مراکز خدمات مثبت زندگی باید کمک حال مددجویان بهزیستی باشند و نیازهای جامعه هدف باید توسط مراکز مثبت زندگی شناسایی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور وجود دارد که باید در ساختار آنان تجدیدنظر شود.

قادری عنوان کرد: متأسفانه قانون جامع معلولان خوب اجرا نمی‌شود و سازمان بهزیستی مصمم به اجرای قانون جامع است و باید بازنگری و سپس اجرایی شود و تا چند روز آینده از همکاری دستگاه‌های مختلف با سازمان بهزیستی گزارشی به ریاست جمهوری داده خواهد شد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی، افزود: در موضوع مناسب‌سازی باید در همه شهرستان‌ها نیز جلسات مناسب‌سازی تشکیل و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: خلاقیت و پیگیری، خانواده بهزیستی را متحول می‌کند و با باز شدن درهای بهزیستی تحول ایجاد خواهد شد که سازمان بهزیستی باید با مردم باشد و این مسیر باعث خدمت‌رسانی بهتر می‌شود.

قادری خاطرنشان کرد: مسئولان به‌جای پشت‌میزنشینی باید وارد دانشگاه‌ها و ادارات مختلف شوند و شبکه‌ای تشکیل شود تا دغدغه جامعه هدف بهزیستی رفع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تجدیدنظر در آیین‌نامه‌های سازمان بهزیستی اقدامات خوبی برای در اختیار قرار دادن تجهیزات برای معلولان انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اتفاقات خوبی در بودجه بهزیستی افتاده است و مقدرات خوبی در سال ۱۴۰۱ خداوند مقدر خواهد کرد.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، بهرام ستاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان، مدیرکل بهزیستی لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی علی محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی را در این سفر همراهی کردند.

کد خبر 55238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =