در رسانه | افزایش وام مددجویان بهزیستی در ۱۴۰۱

اهواز- سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان از افزایش وام مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مهران کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، وظایف و فعالیت‌های سازمان بهزیستی در سطح جامعه را متعدد و سخت برشمرد و اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ فعالیت سازمان بهزیستی در جامعه انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان در ادامه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی در سال جاری اعلام کرد و افزود: همچنین از دیگر اولویت‌های سازمان بهزیستی، تأمین مسکن و بهبود معیشت مددجویان تحت پوشش این سازمان است.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های مختلفی برای تحقق اهداف سازمان بهزیستی در راستای ارائه خدمات به مددجویان وجود دارد و امید است با کمک و حمایت دولت، دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات خیریه و شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی، مراکز غیردولتی و خیران نیز وضعیت معیشتی افراد تحت پوشش بهزیستی تقویت شود.

کریمیان در ادامه خواستار مشارکت بیش از پیش خیران، مؤسسات خیریه و شرکت‌های بزرگ خوزستان در زمینه مسئولیت اجتماعی شد و تأکید کرد: یکی از اولویت‌های دولت کنونی، بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و توانمندسازی آنها و رفع مشکلات در این زمینه است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان با تأکید بر لزوم اشغال و خودکفا سازی مددجویان گفت: سازمان بهزیستی در این راستا وام اشتغال‌زایی را به متقاضیان پرداخت می‌کند که این وام در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان بود و امسال نیز وام اشتغال مددجویان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، وام اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی با بهره چهار درصد است و این تسهیلات صرفاً یک بار به مددجوی واجدالشرایط پرداخت می‌شود.

همه مددجویان واجد شرایط در حوزه‌های «امور اجتماعی» از قبیل زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، امور «توان‌بخشی» شامل معلولان، امور «پیشگیری» شامل افراد مبتلا به بیماری اعتیاد که در مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی ترک کرده و در حال حاضر پاک شده‌اند و همچنین کسانی که مدارک فنی و حرفه‌ای معتبر یا جواز کسب دارند، می‌توانند این نوع تسهیلات را دریافت کنند.

کد خبر 55218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد