آماده سازی شغلی کلید موفقیت طرحهای اشتغال است

در دهمین شب از ماه مبارک رمضان ،سرپرست بهزیستی استان خوزستان در حاشیه مراسم توزیع هزار بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی مسجد سلیمان در دیدار با فرماندار شهرستان بیان کرد: آماده سازی شغلی مددجویان برای ایجاد اشتغال پایدار، کلید موفقیت طرحهای اشتغال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان، مهران کریمیان با اشاره به شعار سال  گفت: در راستای  برنامه های دولت و فرمایشات مقام معظم رهبری "تولید،دانش بنیان ،اشتغال آفرین" مبنی بر   محرومیت زدایی و رفع فقر مطلق ،سازمان بهزیستی نیز توانمند سازی و اشتغال جامعه هدف را در اولویت  برنامه های خود قرار داده است.

وی  اظهار داشت: یکی از برنامه های بهزیستی استان ،طرح زیست بوم اشتغال است که بر اساس ظرفیتها و بافت فرهنگی و اقتصادی هر شهرستان  اشتغال پایدار ایجاد شود.

کریمیان با بیان اینکه سازمان بهزیستی منابع خوبی را برای ایجاد اشتغال دارد، افزود: ۴ و نیم میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به طرحهای اشتغال بهزیستی مسجد سلیمان اختصاص داده شد  و مددجویان و معلولان پس از گذراندن دوره های آموزشی آماده  سازی شغلی و آموزشهای تخصصی فنی و حرفه ای  آماده ورود به بازار کار و توانمند سازی می شوند.

سرپرست بهزیستی استان خوزستان با اشاره به اینکه ، اولویت دیگر سازمان  موضوع مسکن و شناسایی  کسانی است که مشکل مسکن دارند ،  گفت: در سال گذشته به خانواده های تک معلولی که در سامانه مسکن ثبت نام کردند  مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن  و خانواده های بالای دو معلول مبلغ دو میلیارد ریال کمک بلاعوض شامل ۵۰۰میلیون ریال بهزیستی و یک میایارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان  پرداخت شد.

کریمیان  افزود: سومین اولویت بهزیستی تامین معیشت و رفع فقر از خانواده ها ی زیر پوشش است که خوشبختانه امسال مستمری مددجویان و معلولان ۲۰ در صد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: بهزیستی به عنوان یک سازمان دولتی  و محدودیتهای اعتباری که دارد  ،نیازمند حمایت خیرین بوده  و  بهزیستی در دادن مجوز برای تاسیس موسسات خیریه و انجام امور خیریه محدودیتی ندارد.

سرپرست بهزیستی استان خوزستان در پایان به مسئولیت اجتماعی شرکتها برای  محرومیت زدایی از محیط پیرامون خود اشاره کرد و گفت: شرکتها و کارخانجات صنعتی موجود در شهرستان به منظور کمک به رفع فرق باید بیشتر ورود کنند.

رضا رضایی فاضل ،فرماندار مسجد سلیمان در دیدار با سرپرست بهزیستی خوزستان بیان کرد: بهزیستی یکی از نهاد های اجتماعی است که مسئولیت خطیری را برعهده دارد چونکه جامعه هدفش خیلی حساس و دارای شرایط ویژه هستند که هم از بعد جسمی  و هم روحی باید به آنها توجه کرد و به سمت توانمند سازی آنها با حفظ شان و کرامتشان گام برداریم.

وی با بیان اینکه ،انتظار داریم اشتغال پایدار و با دوام با درآمد کافی  ایجاد شود، افزود: باید نگاه ویژه به مسکن ،اشتغال و درمان مددجویان بهزیستی داشت و ما هم حمایت می کنیم .

رضایی فاضل گفت:بهزیستی و خدماتش  متعلق به همه است و این سازمان به تنهایی نمی تواند این بار سنگین  را به دوش بکشد و نیاز به همکاری همه دستگاهها و تشکیل کارگروه به منظور مشخص کردن وظایف هر دستگاه برای کمک به  بهزیستی است.

علیرضا ورناصری رئیس بهزیستی مسجد سلیمان در مراسم توزیع هزار بسته معیشتی بین مددجویان  بیان کرد: این بسته ها در راستای اجرای پویش ضیافت مهربانی رمضان از سوی  شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان به مددجویان  بهزیستی اهدا شد.

وی افزود : هر  بسته به ارزش ۵ میلیون ریال و جمعا ۵ میلیارد ریال  بوده که در اولین مرحله بین مدد جویان توزیع  شد.

سرپرست بهزیستی خوزستان در ادامه سفر به مسجدسلیمان  ضمن شرکت در مراسم ضیافت افطاری که به همت انجمن خیریه ی اتیسم مسجد سلیمان و با همکاری بهزیستی ،شرکت بهره برداری نفت و گاز  ،شهرداری و هیئت فرهنگی مذهبی رقیه (س) برگزار شده بود با حضور امام جمعه ،فرماندار و مسئولان شهرستان و خانواده های دارای فرزند اتیسم  شرکت کرد.

کریمیان در این مراسم  ضمن تشکر  از خانواده هایی که  کار سخت و طاقت فرسای نگهداری از فرزندان  اتیسمی  را برعهده دارند  بیان کرد: بهزیستی پیشرو ترین سازمان در واگذاری امور به مردم است و خیرین بازوان توانمند بهزیستی هستند و برای دستیابی به آینده  بهتر برای خانواده های دارای فرزند اتیسم ،انجمنهایی مثل اتیسم  می توانند به بهزیستی کمک شایانی کنند.

 در پایان این مراسم با حضور امام جمعه ،فرماندار و  مسئولان شهرستان  از خیرین همکار با بهزیستی مسجد سلیمان با اهدا لوح تقدیر شد.

کد خبر 55163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد