نشست مسئولان سازمان بهزیستی کشور با مشاور منطقه ای یونیسف

نشست مسئولان سازمان بهزیستی کشور با «خاویرآگویلار» مشاور منطقه‌ای حمایت از کودک خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف با حضور معاون امور اجتماعی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور و تعدادی از نمایندگان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، در این دیدار معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح پروژه‌ها و برنامه‌های وسیع بهزیستی در حوزه کودکان نسبت به انتقال دانش و تجربیات به دیگر کشورها اعلام آمادگی کرد و گفت: جنگ در افغانستان، مهاجران بسیاری را روانه ایران کرد که کودکان بخش عظیمی از آن را شامل شده که مشکلات متعددی را به دولت ایران بالاخص سازمان بهزیستی کشور تحمیل کرده است که حل آنها مستلزم کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی همچون یونیسف است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مداخلات اورژانس اجتماعی در زمینه‌های خشونت خانگی، کودک آزاری، کودک کار، همسر آزاری، خودکشی و ...، ادامه داد: مشاوره به خانواده‌هایی که فرزندآوری می‌کنند اما با حقوق کودکانشان آشنایی ندارند، تدوین برنامه‌های چندرسانه‌ای و تولید محتوا و حمایت از کودکان پس از ترخیص از مراکز نگهداری از اقدامات این معاونت بشمار می‌رود.

«ژیل شوالیه» جانشین نماینده صندوق کودکان ملل متحد در ایران با اعلام آمادگی یونیسف برای همکاری‌های مشترک درخصوص کودکان مهاجر افغانستان، گفت: امیدواریم یونیسف بتواند حمایت‌های بیشتری را از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی دریافت کند.

در ادامه «خاویرآگویلار» مشاور منطقه‌ای حمایت از کودک خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن قدردانی از سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای یونیسف، گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم همه مشکلات همچون تحریم و ... در مواجهه با موضوعاتی همچون مهاجرت کودکان افغانی و ... به خوبی از عهده این مسائل برآمده و برخلاف کشورهای دیگر که مسئولیت‌هایشان را به بخش خصوصی واگذار می‌کند خود دولت برای حل این مشکلات وارد میدان شده است که این موضوع برای ایران قابل تقدیر است.

کد خبر 55083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد