دیدار سرپرست بهزیستی خوزستان با فرماندار و امام جمعه خرمشهر

در نهمین شب از ماه مبارک رمضان سرپرست بهزیستی استان خوزستان درحاشیه مراسم توزیع ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش بهزیستی خرمشهر با فرماندار و امام جمعه شهرستان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان در این نشست  ضمن اشاره به برنامه های بهزیستی در ماه مبار ک رمضان ؛ از پیگیری مشکل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: یکی از اقدامات بهزیستی در رابطه با توانمند سازی جامعه هدف  ، اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی با سود چهار درصد است .

وی افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات به مددجویان و معلولان،  به کارفرمایان و شرکت‌هایی که مددجویان را به کار بگیرند  نیز  تسهیلات و حق بیمه کارفرمایی پرداخت می شود که این امر در زمینه اشتغال معلولان مهم و مشوقی برای کارفرمایان و شرکت‌ها است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: به دلایل متعددی  بسیاری از مددجویان در بعضی از مناطق استان مثل خرمشهر رغبتی به اشتغال ندارندکه این امر نیازمند فرهنگ سازی مناسب و ارائه آموزشهای آماده سازی شغلی است. 

همچنین نادر عمیدزاده فرماندار خرمشهر در این نشست  بر لزوم همکاری بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی تاکید و اظهار کرد: در این زمینه حتماً جلسه‌ای با مسئولان بانک‌های شهرستان به منظور رفع اشکالات برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی وخرد برای مددجویان بهزیستی بیان کرد: این قشر بیشتر در زمینه بازاریابی دارای مشکل است و به همین دلیل اغلب صنایع آنها به فروش نمی‌رود؛ یکی از این دلایل به خاطر نبود مُهر استاندارد بر کالاهای تولیدی است.

فرماندار خرمشهر گفت: راه برون رفت از این معضل همکاری سازمانهای  ذیربط با سازمان بهزیستی به منظور تولید کالای مطمئن و استاندارد است و به این ترتیب مواد تولیدی از سوی مددجویان به فروش خواهد رسید.

عمیدزاده در ادامه از اعلام آمادگی فرمانداری برای حمایت از تولیدات مددجویان و رایزنی با اتاق بازرگانی شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور امام جمعه خرمشهر  ضمن تشکر از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی خرمشهر گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری باید از کشاورزی دانش بنیان استفاده شود و این علم می‌تواند اهرمی قوی برای افزایش اشتغال مددجویان بهزیستی باشد.

وی بیان کرد: در این راستا برای حصول موفقیت کشاورزی صنعتی و توانمند سازی مددجویان بهزیستی  علاوه بر فرهنگ سازی باید زمینه و شرایط حضور مددجویان  و معلولان یا یکی از اعضای خانواده آنها در این حیطه فراهم شود.

مدینه عیدانی سرپرست بهزیستی شهرستان خرمشهر نیز در رابطه با توزیع ۲ هزار  بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی گفت:این بسته ها شامل برنج، ماکارونی، قند و شکر، حبوبات، تن ماهی و روغن به ارزش هر بسته چهارمیلیون و ۵۰۰ هزار ریال که در راستای پویش ضیافت مهربانی رمضان با مشارکت شرکت فولاد شهیدجهان آرای خرمشهر تامین و بین مددجویان بهزیستی این شهرستان توزیع شد.

در ادامه  پس از توزیع بسته های معیشتی ،سرپرست بهزیستی خوزستان به اتفاق تنی چند از مسئولان شهرستان در ضیافت افطار با تعدادی از مددجویان بهزیستی خرمشهر شرکت کردند.

 در پایان  سرپرست بهزیستی خوزستان درنشست هم اندیشی با کارکنان بهزیستی خرمشهر شرکت و ضمن شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادهای رئیس و کارکنان ، از زحمات آنها  به جهت برگزاری این مراسم معنوی و ارزشمند تقدیر و تشکر کرد . 

گفتنی است در  این نشست از چند نفر از خیرین همکار با بهزیستی خرمشهر توسط سرپرست بهزیستی استان خوزستان و با حضور فرماندار ،امام جمعه و سرپرست بهزیستی شهرستان خرمشهر  تقدیر شد.

کد خبر 55074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد