ضیافت افطاری مدیر کل امور اجتماعی استانداری و سرپرست بهزیستی خوزستان با فرزندان بهزیستی

در هشتمین شب از ماه مبارک رمضان ،مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به همراه سرپرست و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خوزستان، مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان و معاونین فرماندار کلانشهر اهواز در مرکز شبانه روزی نگهداری دختران بی سرپرست گلشن آل طاها در اهواز حضور یافته و ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء، در ضیافت افطاری با فرزندان بهزیستی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،موسوی ،مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری پس از بازدید از بخش های مختلف مرکز نگهداری ،در گفتگوی صمیمانه با فرزندان و مسئولان و مربیان این مرکز ،از خدمات ارائه شده تقدیر و تشکر کرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی فرزندان بهزیستی ، بیان کرد:از مسئولان بهزیستی که به طور ویژه و تخصصی پیگیر مسائل و امورات این کودکان هستند تشکر می کنم.
موسوی با بیان اینکه این مرکز به نحو بسیار شایسته و خوبی و در حد استاندارد ها اداره و خدمات آموزشی و فرهنگی خوبی به کودکان ارائه می کند، افزود:اتفاقات خوبی در سطح کلان در حال انجام است و به طور ویژه روی دو موضوع متمرکز شده ایم که به یاری خدا اگر این دو موضوع به سر منزل مقصود برسد بخش عمده ای از مشکلات این گونه مراکز به طور اساسی و ریشه ای حل خواهد شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت:کارخانه ها و صنایع بزرگی در استان وجود دارد که طبق قانون موظفند بخشی از درآمد خود را تحت عنوان تکلیف مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط پیرامون ،در اختیار قرار بدهند و به ارتقا و بالندگی محیط اجتماعی و رفع کاستی ها و محرومیت ها در محیط اجتماعی پیرامون خودکمک کنند.

وی افزود: این موضوع تاکنون و طی سالهای گذشته به طور سیستمی و ریشه ای هیچگاه پیگیری نشده است ،اما امسال با تدبیر استاندار خوزستان تصمیم گرفته شد که اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکتها و کارخانجات ساماندهی و قطعا بخشی از این اعتبارات جهت بهزیستی وامور خیریه و رفع آسیبهای اجتماعی هدایت خواهد شد
موسوی عنوان کرد:موضوع دومی که در دستور کار قرار دارد ساماندهی موسسات خیریه و جمع آوری اطلاعات مراکز و موسسات خیریه در یک سامانه مشخص به منظور هدایت کمکهای خیرین نوع دوست و شریف استان به سمت نیازمندان واقعی است.

کریمیان، سرپرست بهزیستی خوزستان در این جلسه معنوی وخداپسندانه بیان کرد: سازمان بهزیستی به مناسبت ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات این ماه عزیز ، طرحی با عنوان پویش ضیافت مهربانی رمضان را به اجرا در آورده است که یکی از برنامه های این پویش، حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مراکز بهزیستی و تکریم جامعه هدف و آشنایی خیرین و مسئولان با خدمات و نیازمندیهای بهزیستی به منظور کمک به فرزندان بی سرپرست و افراد زیر پوشش سازمان است.
کریمیان در جمع صمیمی کودکان و مسئولان مرکز گفت: توجه به آموزه های دینی وفرهنگی و تاسی به سیره ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س)درتربیت فرزندان مراکز شبه خانواده موجب بالندگی اخلاقی و رستگاری این عزیزان که آینده سازان مملکت اسلامی هستند خواهد شد.

کریمیان با بیان اینکه این مرکز وظیفه آموزش و نگهداری دختران بی سرپرست و بد سرپرست ۷ تا ۱۲ سال را برعهده دارد ، یاد آور شد: ۱۲ مرکزغیر دولتی زیر نظر بهزیستی در استان از کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۸ سال و یک مرکز شیرخوارگاه دولتی از شیرخواران و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیر سه سال نگهداری میکنند .
وی درپایان ازتمامی خیرین وموسسات خیریه که درامر خدمت به فرزندان وحمایت ازآنان بهزیستی را یاری می نمایند تشکروقدردانی کرد.

گفتنی است ،در پایان این مراسم به فرزندان زیر پوشش مرکزآل طاها، هدایای فرهنگی اهدا شد.

کد خبر 54977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد