آیین نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی  در حال  تدوین  نهایی است

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور روز پنجشنبه ۱۱ فروردین در جلسه هم اندیشی اشتغال و کار آفرینی با سرپرست بهزیستی استان خوزستان و با حضور معاونین بهزیستی استان و روسای بهزیستی شهرستانهای اهواز،باوی،کارون و حمیدیه که در محل اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد ،از تدوین نهایی آیین نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،سید محمد حسن صافی  در این باره گفت: در این آیین نامه ،هر استان و هر شهرستان می بایست بر مبنای ظرفیت های خود اشتغال ایجاد کند، و ۳۱ استان باید زیست بوم منحصر به فرد خود را داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت رویه در تصمیم گیریها و خروجی متمرکز و قابل رصد  در بهبود فرآیند اشتغال مددجویان  گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰چهار  کار گروه  با هدف ساده سازی،اصلاح و روان سازی فرآیندها ی اشتغال تشکیل  شد.

صافی با بیان اینکه  تمرکز ما بر انجام کار های اساسی و تاثیر گذار است تا بتوانیم در رفع مشکلات اشتغال گامهای موثر تری برداریم افزود:  این کار گروهها چند فعالیت را در دستور کار داشتند ، علی الخصوص اصلاح پورتال  اشتغال ،اصلاح شاخصهای نظارتی  و بازنگری دستورالعمل آماده سازی شغلی  که  طی چند ماه  توسط این کارگروهها انجام شد.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در پایان  بیان کرد: پیوست اشتغال در کنار دیگر فعالیتهای توانمند سازی و تخصصی سازمان قرار می گیرد و از ظرفیتهای سازمان در همه ابعاد بخصوص مراکز غیر دولتی ،موسسات و مجتمع های بهزیستی در جهت اشتغال مددجویان و معلولان استفاده خواهد شد.

سرپرست بهزیستی استان خوزستان نیز  ضمن اشاره به اینکه توانمند سازی و اشتغال جامعه هدف  از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تا کنون  از موضوعات مهم بوده است گفت :در برنامه ششم توسعه  و برنامه راهبردی سازمان بهزیستی و در قانون جامع حمایت از معلولان به بحث اشتغال و خودکفایی جامعه هدف بهزیستی تاکید بسیاری شده است.

مهران کریمیان بیان کرد:آماده سازی شغلی  و راه اندازی شغل و تثبیت اشتغال پایدار برای جامعه هدف سازمان ،فرآیندی سخت و پیچیده است  و یکی از موضوعات مهم برای معلولان ، آماده سازی و مشاوره شغلی برای ورود به بازار کار است.

وی بیان داشت: راه اندازی اتاق فکر   و استفاده از نظرات نخبگان  در زمینه  اشتغال افراد دارای معلولیت  و آسیب دیدگان اجتماعی ،ارتقای جایگاه دبیرخانه اشتغال،تدوین دستورالعمل جامع اشتغال،انعقاد تفاهم نامه با شرکتهای دانش بنیان و سایر دستگاهها از جمله مواردی است که می تواند به بهبود شرایط اشتغال کمک کند.

کریمیان همچنین افزود:راه اندازی مراکز غیر دولتی اشتغال ،استفاده از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی و برند سازی  و راه اندازی فروشگاههای محصولات مددجویان از دیگر موارد مهم در این زمینه است.

گفتنی است در این جلسه سایر حاضرین ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات ،اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال حوزه کاری خود را تشریح کردند.

کد خبر 54517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد