گزارش انتشار عملکرد دستگاه در سال ۱۴۰۰

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید گرانقدر دکتر محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ ۱۳۵۹/۴/۲۴ و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام نماید.در حال حاضر سازمان بهزیستی استان زنجان با ۵ معاونت در جهت خدمت به جامعه هدف فعالیت می نماید در حال حاضر۸درصدکل جمعیت استان زنجان به عبارتی۹۰۵۹۳نفر نفر مددجو به همراه خانواده تحت پوشش بدون احتساب افراد قرار گرفته در طرح آمبلیوپی و ۲۴۴۲۸۰با احتساب افراد قرار گرفته در طرح آمبلیوپی بهزیستی استان زنجان می باشند ۹درصدخانوار استان زنجان به تعداد ۲۸۸۰۷خانوار زنجانی تحت پوشش سازمان بهزیستی می باشند و از این تعداد ۱۵۸۴۸خانوار مستمری بگیر سازمان هستند. به عبارتی۵۵درصدمستمری بگیر هستند و ۴۵درصدمابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

معاونت توانبخشی:

مجموعه‌ای است که اقدامات هدفمند را، در جهت قادر سازی شخص معلول، به منظور دست یابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی روانی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها انجام  می دهد. بر این اساس فعالیت عمده این مجموعه تغییر زندگی معلولین برای استقلالبیشتر می‌باشد.
درحوزه توانبخشی در حال حاضر ۲۲۳۲۸معلولیت ثبت شده با۲۱۵۹۱ پرونده تحت حمایت سازمان وجود داردکه۲درصداز جمعیت کل استان را شامل می شود که۵۲درصداین افراد به تعداد ۱۱۵۲۶خانوار از معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان می باشند. هم چنین تعداد ۷۰مرکزغیردولتی (روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک) در حوزه توانبخشی وجوددارد که در مجموع۶۱درصد.معلولان که شامل(۷۳۵ شبانه+۵۶۹ روزانه+۳۹۴ مراقب و ویزیت+۱۱۴۹۳ مثبت زندگی(که همگی مستمری بگیر هستند) یعنی ۱۳۱۹۱معلول بهره مند از خدمات این مراکز هستند. لازم به ذکر است از تعداد کل معلولین۳۳۶ فردمعلول ضایعه نخاعی بوده که به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می گردد،   شایان ذکر است مابقی معلولین تحت پوشش شامل ۴۸درصدباقی مانده با توجه به عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره های تخصصی و سایر برنامه های سازمان بهره مند هستند در این معاونت از ۸۸۳دانش آموز و ۱۶۴دانشجوی معلول حمایت می شود

معاونت اجتماعی:

این معاونت مسئول ارائه وانجام برنامه های خدمات اجتماعی مانند قادرسازی (ارائه خدمات قادرسازی به افراد وگروههایی که بنا به دلایل اقتصادی اجتماعی و تربیتی وفرهنگی از روال عادی زندگیبازمانده و در وضعیت اضطراری قراردارند) می باشد. اهداف این معاونت شامل  توانمندسازی در جامعه تخت پوشش سازمان، توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه برنامه های تربیتی و پرورشی پیش از سن دبستان، توسعه خدمات بیمه ای برای افراد تحت پوشش، افزایش کیفیت ارائه خدمات، گزارش پوشش جغرافیایی ارائه خدمات، ارتقا بر حضور سازمان در سیاست گذاری های مرتبط با آیین و لوایح مرتبط، تقویت و توسعه فرهنگ فرزندخواندگی، تقویت حضور افراد تحت پوشش در برنامه های فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری می باشد. در حال حاضر حاضر ۹۱۲۷پرونده مددکاری در این حوزه وجود دارد که از این تعداد۵۴۸۰ پرونده فعال بوده و ۳۶۶۰ پرونده مربوط به زنان سرپرست خانوار و ۳۵۲۶زن سرپرست خانوار در این حوزه مستمری بگیر می باشند. که ۶۴درصدکل پرونده های فعال را شامل می شود و ۱۴۹۸دانش آموز۱۳۸دانشجو تحت حمایت این معاونت می باشند. با توجه به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می نماید و تا پایان سال جاری۴۶۰۶فر مورد پذیرش قرار گرفتند.

معاونت امور توسعه و  پیشگیری:

معاونت امور پیشگیری براساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی های علمی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، پیشگیری از معلولیتها و مشاوره روانشناختی می باشد، اقدامات زیادی را انجام داده است. این معاونت با استفاده از برگزاری کلاسهای آموزشی جهت گروه هدف، اطلاعات پیشگیرانه را بالا برده و به نوعی از تولید و بروز معلولیتها همچون معلولیتهای ذهنی و جسمی جلوگیری به عمل آورده و از بار کاری دیگر معاونتها همچون توانبخشی و اجتماعی می کاهد. همچنین این معاونت با اجرای طرحهای پیشگیرانه همچون طرح پیشگیری از ناشنوایی، آمبلیوپی یا تنبلی چشم، پیشگیری از معلولیتهای ناشی از بیماریهای ژنتیکی، و در دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در قالب آگاهسازی و آموزش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات برای عموم مردم آموزش داده می شود از قبیل آموزش مهارتهای زندگی به خانواده ها، جوانان و زوج های جوان در محلات و پایگاه های سلامت اجتماعی، در دفتر مشاوره و امور روانشناختی غربالگری کودکان ۵ تا ۶ سال و اجرای طرح محب جهت ارائه حمایتهای روانی اجتماعی در بلایای طبیعی وارائه خدمات مشاوره حضوری وتلفنی  از بروز معضل بزرگ اعتیاد و طلاق پیشگیری بعمل می آورد. همچنین در دفتر اعتیاد به اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، مهاد کودک و محیط کار و ارائه خدمات به افراد گروه هدف در مراکز کاهش آسیب و در مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی بهبود وبازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد به ارائه خدمات درمان و بازتوانی معتادین (به صورت اقامتی و سرپایی)، ارائه خدمات درمان های دارویی و غیر دارویی، خدمات پزشکی، امور روانشناختی و مددکاری معتادینمی پردازد. با توجه به اینکه بیشتر فعالیتها و برنامه های این حوزه در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی می باشد و ارتقاء دانش و مهارتهای ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیتهای مهم این حوزه می باشد. تا پایان سال جاری تعداد ۲۰۱۴۴ نفر از خدمات  مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی، در ۲۳ مرکز ترک اعتیاد تعداد۱۱۰۳۳نفر از جمعیت معتادین از امور  درمان خدمت گرفته اند و در۱مرکز کاهش آسیب شلتر استان  تعداد ۱۴۵۳نفراز معتادین از خدمات کاهش آسیب استفاده نموده اند، تعداد  ۴۱۷۷۴کودک از خدمات غربالگری بینایی و تعداد  ۱۱۴۲۰کودک از برنامه غربالگری شنوایی بهره مند شده اند.

معاونت مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه:

باتوجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت ورسیدگی به امور مددجویان وتوانخواهان تحت پوشش و نظر به کمبود امکانات این سازمان وپاسخگویی به نیازه ۰ ای مادی ومعنوی افراد یادشده ضروری است که با بهره گیری از توان آحاد جامعه از طریق جلب وجذب کمکها وحمایتهای مادی ومعنوی عامه مردم شرایط رشد وبالندگی معنوی، اجتماعی واقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم آید. ازاین رو معاونت مشارکتهای مردمی سعی برآن دارد که بااستفاده از امکانات وخدمات مادی ومعنوی افراد جامعه ومشارکت فعالانه خیرین نیازهایی از قبیل مسکن، تامین جهیزیه، هزینه ازدواج، هزینه درمان وهزینه تحصیل و... تامین نموده وگامی ارزشمند درجهت ارائه خدمت به محرومین ونیازمندان بردارد.

از فعالیتهای برجسته این معاونت میتوان به موارد زیر اشاره کرد: راه اندازی سامانه صدقه تلفنی به شماره ۳۸۸۱۸- اجرای طرح حامی بطور گسترده در سطح استان –انعقادتفاهم نامه با خیرین -  دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیر دولتی- تاسیس مهدهای- مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست - کلینیک های مددکاری اجتماعی - تاسیس مراکز ودفاتر مشاوره و امور روان شناختی و ژنتیک - تاسیس مراکز توانبخشیو حرفه آموزی معلولین، مرکزو درمان بیماران روانی مزمن - تاسیس مراکز درمان سرپایی معتادین وهمچنین مرکز اقامتی و بهبود و بازتوانی معتادین - تاسیس موسسات غیر دولتی خیریه ها در سطح استان فعالیت می کنند.

در بهزیستی استان زنجان از ابتدای سال تا کنون۶۷۵اشتغال ایجاد شده است و  تعداد ۱۴۹مسکن به مددجویان واگذار گردیده است.

.

آمار و اطلاعات سال ۱۴۰۰

آمار یکساله ۱۴۰۰

سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰

سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰

سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰

سه ماهه اول سال ۱۴۰۰

عنوان

۲۸۸۰۷

۲۸۸۰۷

۲۹۹۲۳

۲۹۷۷۱

۲۹۱۷۶

تعداد خانوارهای مددجویان تحت پوشش و بعد خانوار

۹۰۵۹۳

۹۰۵۹۳

۹۱۳۰۸

۹۰۵۴۰

۸۹۳۶۴

تعداد اعضای خانوارمددجویان تحت پوشش

۱۵۸۴۸

۱۵۸۴۸

۱۵۰۰۶

۱۴۹۳۵

۱۵۳۱۹

تعداد مددجویان دریافت کننده کمک هزینه خدمات توانبخشی حمایتی مستمری(کل مستمری بگیران بر حسب خانوار توانبخشی + اجتماعی)

۵۷۶۹

۵۷۶۹

۶۰۹۶

۶۷۳۵

۴۲۴۶

تعداد مددجویان پشت نوبت دریافت کمک هزینه خدمات توانبخشی

حمایتی مستمر(توانبخشی + اجتماعی)

۳۸۵۴

۳۸۵۴

۴۲۶۹

۴۲۷۴

۴۲۵۲

سالمندان تحت پوشش(مددجویان  تحت پوشش و اعضای خانوار آنها)

۴۱

۴۱

۴۱

۴۱

۴۱

تعداد مراکز مثبت زندگی

۳۶۸

۳۶۸

۳۵۳

۳۸۵

۳۸۵

تعداد پرسنل شاغل

۶۷۵

۱۲۱

۱۳۶

۳۰۱

۱۱۷

تعداد مددجویان اشتغال یافته

۸۷

(فعال ۶۴

غیر فعال ۲۳)

۸۷

(فعال ۶۴

غیر فعال ۲۳)

۸۷

(فعال ۶۴

غیر فعال ۲۳)

۹۵

۹۸

تعداد مؤسسات خیریه

۲۲۸۱۰۰۰

میلیون ریال

۴۸۴۰۰

میلیون ریال

۵۴۰۰۰

میلیون ریال

۹۰۶۰۰

میلیون ریال

۳۵۱۰۰

میلیون ریال

میزان جذب تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی

۱۴۹

۲۴

۲۲

۷۰

۳۳

عملکرداجرای طرح نهضت تامین مسکن مددجویان(تعداد مسکن واگذار شده)

۹۱۲۷

۹۱۲۷

۸۹۲۵

۸۸۵۶

۸۶۷۱

تعداد مددجویان دارای پرونده اجتماعی(فعال + غیر فعال)

۲۵

۲۵

۲۵

۲۷

۲۵

تعداد گروههای همیار زنان

۱۳۱۶

۱۳۱۶

۱۳۱۶

۱۳۷۴

۱۳۷۴

تعداد زنان سرپرست خانوار بیمه شده تحت پوشش برحسب بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری

۰

۰

۰

۰

۰

تعداد گروههای خودیار طرح تامین مالی خرد

۵۰۸۱

۴۰۱۶

۰

۱۰۶۵

۱۳۱۳

تعداد قوطی شیرخشک اهدا شده به خدمت گیرندگان

۳۰۴

۱۸۸

۶۰

۲۸

۲۸

تعداد خانوارهای توانمند شده

۰

۰

۰

۰

۰

تعداد محله های بهره مند از طرح توانمند سازی اجتماع محور

با رویکرد فقرزدایی

۸۴۰

۲۶۰

۲۳۰

۳۵۰

۰

تعداد شرکت کنندگان در آموزش مهارتهای زندگی خانوارهای زن سرپرست  

۳۳۰۳

۳۳۰۳

۳۳۹۳

۳۱۰۷

۳۰۸۸

تعداد پرونده های واگذار شده به کلینیکهای مددکاری اجتماعی(مثبت زندگی)

۶۱۱ خانوار

۱۲۳۷ کودک

۶۱۱ خانوار

۱۲۳۷ کودک

۵۸۰ خانوار

۱۲۱۲ کودک

۵۷۰ خانواده

۱۱۸۸ کودک

۶۴۰ خانوار و ۱۳۲۹ کودک

تعداد خانوارهاوفرزندانچندقلویتحتپوشش   (۳۲۳ خانوار)

۱۴۹۸

۱۴۹۸

۱۴۶۵

۱۶۲۸

۱۸۰۳

تعداد دانش آموزان خانوارهای نیازمندتحت پوشش (اجتماعی)   

۱۳۸

۱۳۸

۱۳۸

۱۳۴

۱۴۲

تعداد دانشجویان خانوارهای تحت پوشش(اجتماعی)

۵

۵

۵

۵

۵

تعداد خانه های شبه خانواده  

۵۰

۵۰

۵۰

۵۱

۴۹

تعداد فرزندان در خانه

۲۶۵

۲۶۵

۲۶۶

۲۶۵

۲۶۵

تعداد فرزندان در خانواده

۳۱۵

۳۱۵

۳۱۶

۳۱۶

۳۱۴

تعداد فرزندان تحت سرپرستی 

۶۰

۱۴

۲۹

۱۷

۰

تعداد کودکان خیابانی سازماندهی شده(پذیرش شده)

۳۰

۳

۶

۱۶

۵

تعداد فرزندان انتقال یافته به خانواده و جامعه

۵

۵

۵

۵

۵

تعداد مراکز آسیبهای اجتماعی

۹۹

۲۰

۲۵

۴۷

۷

تعداد خدمت گیرندگان مراکز آسیبهای اجتماعی

۱۱

۱۱

۱۱

۱۱

۱۱

تعداد مراکز فوریتهای اجتماعی

۴۶۰۶

۱۰۴۹

۱۵۹۴

۹۸۵

۹۷۸

تعداد خدمت گیرندگان مراکز فوریتهای اجتماعی

۱۴

۱۴

۱۴

۱۴

۱۴

تعداد فعالیتهای مراکز روزانه، حرفه آموزی و کارگاههای تولیدی حمایتی

۵۶۹

۵۶۹

۵۵۹

۵۵۹

۵۵۹

تعداد خدمت گیرندگان مراکز روزانه، حرفه آموزی وکارگاه های تولیدی حمایتی

۱۴۱

۱۴۱

۱۴۸

۱۴۸

۱۴۴

تعداد خدمت گیرندگان دریافت کننده کمک هزینه تغذیه در مراکز

 توانبخشی غیردولتی روزانه، حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی حمایتی

۶۳۱۱

۳۱۵۱

۳۱۶۰

۰

۰

تعداد مددجویان معلول بهره مند از وسیله کمک توانبخشی

۳۹

۲۹

۱۰

۰

۰

تعداد مددجویان معلول بهره مند از کمک هزینه کاشت حلزون

۲۶۴

۱۶۴

۱۰۰

۰

۰

تعداد مددجویان معلول بهره مند از خدمات توانپزشکی

۰

۰

۰

۰

۰

تعداد خدمت گیرندگان واحدهای توانپزشکی

۸

۸

۸

۸

۸

تعداد گروههای هنری مددجویان معلول در حوزه تئاتر

۱۴

۱۴

۱۴

۱۴

۱۴

تعداد فعالیت های مراکز شبانه روزی و خدمت در منزل 

۱۷۴

۱۷۴

۱۷۴

۱۷۴

۱۷۴

تعداد فعالیت و خدمت گیرندگان مراکز توانبخشی و مراقبتی مبتنی بر خانواده

(مراقبت در منزل)

۱۱۴۹۳

۱۱۴۹۳

۶۳۴۶

۶۳۴۶

۶۳۴۶

تعداد پرونده های توانبخشی واگذار شده به بخش غیردولتی

۹۵۵

۹۵۵

۹۱۰

۹۳۹

۹۱۵

تعداد خدمت گیرندگان مراکز شبانه روزی و خدمت در منزل

۳۳۴

۳۳۴

۳۳۹

۳۴۱

۳۲۵

تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی

۸۸۳

۸۸۳

۸۸۳

۱۱۲۱

۱۱۲۱

تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان نیازمند 

۰

۰

۰

۰

۰

تعداد دانشجویان معلول تحت پوشش فعالیت کمک هزینه تشویقی

به معلولان پذیرفته شده در دانشگاههای دولتی

۴۷۵

۱۵۳

۳۲۲

۰

۰

تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت کمک هزینه ایاب و ذهاب

۴۴

۴۴

۴۲

۴۳

۴۲

تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت ساماندهی مبتلایان به فنیل کتونوریا (PKU)

۱۴۸

۸۸

۶۰

۰

۰

 تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه

۱۶۴

۱۶۴

۱۶۴

۱۹۴

۱۹۶

تعداد دانشجویان معلول تحت پوشش

۳۴۶۲۸۳

۳۴۶۲۸۳

۳۴۶۲۸۳

۳۴۶۲۸۳

۶۳۶۴۹۹۲

 اطلاعات جمعیت، شهرها وروستاهای تحت پوشش برنامه CBR

۲۹

۲۹

۲۹

۲۹

۴۴

تعداد تسهیل گران برنامه CBR

۱۷

۱۷

۱۷

۱۷

۲۳

تعداد گروه های خودیار برنامه CBR

۷۱

۷۱

۷۱

۷۰

۷۰

تعداد مراکز توانبخشی )دولتی و غیر دولتی و کلینیک ها(

۱۳۱۹۱

۱۳۱۹۱

۷۹۸۹

۸۰۱۸

۷۹۹۴

تعداد خدمت گیرندگان از مراکز غیر دولتی توانبخشی

۳۸۵۴

۳۸۵۴

۴۲۶۹

۴۲۷۴

۴۲۵۲

تعداد سالمندان

۱۴۳

۱۴۳

۱۴۶

۱۴۲

۱۳۷

تعداد سالمندان نگهداری شده در مراکز

۷۳۵

۷۳۵

۵۴۴

۵۷۷

۵۵۸

تعداد معلولان نگهداری شده در مراکز

۱۷۷۹

۱۷۷۹

۳۴۴

۳۴۴

۳۸۹

تعداد بیماران روانی مزمن برخوردار از هزینه درمان(نفر) (مستمری بگیر)

۳۸۹۸

۸۷۶

۱۲۹۳

۱۰۰۳

۷۲۶

تعداد پذیرش متقاضیان طرح طلاق (سامانه تصمیم)

۶۱

۶۱

۶۱

۴۸

۲۳

تعداد دستگاه ها و مراکز ارائه خدمت پیشگیری از معلولیت ها

۷۰۴

۱۴۰

۱۴۸

۱۶۶

۲۵۰

مشاوره ژنتیک

۴۱۷۷۴

۴۷۳

۲۶۳۰۱

۱۳۴۴۵

۱۵۵۵

غربالگری بینایی

۱۱۴۲۰

۲۷۹۶

۲۰۰۹

۳۶۱۸

۲۹۹۷

غربالگری شنوایی

۱۸۰

۱۸۰

۰

۰

۰

آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها

۳۶

۳۶

۳۶

۳۶

۱۴

تعداد پایگاه های غربالگری تنبلی چشم

۱۰۶۴

۴۹۴

۲۰۰

۲۰۰

۱۷۰

کودکان معاینه شده توسط اپتومتریست

۳۹

 (۳۳ فعال+۶ غیرفعال)

۳۹

 (۳۳ فعال+۶ غیرفعال)

۳۹

 (۳۳ فعال+۶ غیرفعال)

۳۹

۳۷) فعال

+۲ غیرفعال(

۳۹

۳۷) فعال

+۲ غیرفعال(

تعداد مراکز و دفاتر مشاوره حضوری

۱۷

 (۱۴ فعال + ۳ غیرفعال)

۱۷

 (۱۴ فعال + ۳ غیرفعال)

۱۷

 (۱۴ فعال + ۳ غیرفعال)

۱۷

۱۷

تعداد مراکز تخصصی مشاوره حضوری غیردولتی

۲۰۱۴۴

۵۹۰۵

۵۳۳۲

۵۴۱۱

۳۴۹۶

تعداد افراد بهره مند از مشاوره حضوری دولتی  و غیر دولتی

۱۵

۱۵

۱۵

۱۵

۱۷

تعداد محله های محب

۲۳

۲۳

۲۳

۲۵

۲۶

تعداد مراکز ترک اعتیاد

۲۲۷

۲۲۷

۲۲۷

۲۲۷

۲۲۷

تعداد تیم های تحت پوشش برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد برحسب محله هایشهری روستایی، محیط های آموزشی و کار

۱۸۷

۱۸۷

۱۸۷

۱۸۷

۱۸۷

تعداد محیط های تحت پوشش برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد برحسب محله هایشهری روستایی، محیط های آموزشی و کار

۱۰۳۹۰۰

۲۷۸۸۵

۲۵۰۰۰

۲۵۰۵۱

۲۵۹۶۴

جمعیت تحت پوشش برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد برحسب محله های

شهری روستایی، محیط های آموزشی و کار

۱۱۰۳۳

۲۴۳۲

۲۴۲۷

۲۳۵۳

۳۸۲۱

عملکرد مراکز درمان اختلال مصرف مواد مخدر یا روان گردان(اقامتی و درمان سرپایی))جمعیت معتادین خدمت گیرنده از امور  درمان(

۱۴۵۳

۳۹۵

۳۹۰

۲۵۰

۴۱۸

تعداد معتادین خدمت گیرنده از خدمات کاهش آسیب(شلتر)

۹

۹

۹

۹

        ۱۰

تعداد پایگاه ها و گروه های همیاران سلامت روان اجتماعی

۱۳۱۰

۲۳۲

۱۴۵

۹۳۳

۰

تعداد کارتهای صادر شده معلولین

۱۲۷ توانبخشی

۲۰ اجتماعی

۲۸ توانبخشی

۴ اجتماعی

۳۴ توانبخشی

۷ اجتماعی

۳۰ توانبخشی

۵ اجتماعی

۳۵ توانبخشی

۴ اجتماعی

تعداد خانواده های بهره مند شده از معافیت سربازی

۱۶۹۹

۳۵۳

۳۹۲

۵۱۳

۴۴۱

تعداد معلولین بررسی شده در کمیسیون پزشکی

کد خبر 54431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد