شهرضا| بر پیگیری مناسب‌سازی معابر و اماکن تاکید شد

آخرین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان ویژه ایاب و ذهاب معلولین و جانبازان در سال ۱۴۰۰ با حضور معاون عمرانی فرماندار، کارشناس ناظر فرماندار در زمینه مناسب سازی، رئیس و کارشناس مناسب سازی اداره بهزیستی و نمایندگان ادارات شهرستان در سالن شهید باهنر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شهرضا، رئیس اداره بهزیستی ضمن مرور مصوبات جلسه قبل، بر اجرای مصوبات ستاد مناسب سازی تاکید و از پیگیری و تلاش ادارات در زمینه اجرای مصوبات ابراز رضایت کرد و افزود: خوشبختانه ادارات شهرستان در زمینه مناسب سازی همکاری لازم را با اداره بهزیستی داشته و به وظایف خود تا حدود زیادی عمل کرده‌اند.

سید علی موسوی گفت: با توجه به وجود سه هزار و ۱۴۰ معلول جسمی حرکتی دارای پرونده در بهزیستی شهرضا تعداد یک هزار و ۶۸۰  نفر از آنان که دارای  وضعیت شدید معلولیت می باشند و برای تردد در جامعه با مشکل روبرو هستند برای استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی به شهرداری معرفی شده اند.

در ادامه معاون عمرانی فرماندار گفت: در تحلیل کلی تحقق مصوبات مناسب سازی خوشبختانه قابل قبول است و امیدواریم در سال جدید به سطح ایده آل  نزدیک شویم.

احمد امانی افزود: در سال جدید جلساتی برگزار خواهیم کرد تا با اداراتی که در اجرای مصوبات ترک فعل کرده‌اند برخورد کنیم تا حقی از معلولین و جانبازان تضعیف نشود.

در ادامه عضو شورای شهر گفت: در بودجه سال آینده برای مناسب سازی معابر مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تصویب شده و هم اکنون نیز مجدانه در حال اجرای مناسب سازی پیاده رو ها و معابر شهری توسط شهرداری هستیم.  

محمود شاهچراغی افزود: طبق مصوبات قبلی، به همت شورا و شهرداری در سال جدید یک دستگاه ون مناسب سازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود و دو دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز برای استفاده معلولین جسمی حرکتی مناسب سازی خواهد شد.

در ادامه نمایندگان جامعه نابینایان و معلولین جسمی حرکتی ضمن ارایه درخواست‌های  خود، پیشنهاد  حضور مشاور در فرمانداری و شهرداری جهت تسریع در انجام فعالیت‌های جامعه معلولین را دادند و از مشکلات جامعه معلولین سخن گفتند و از همکاری ادارات بویژه فرمانداری، شورای شهر و شهرداری تشکر نمودند.

کد خبر 53871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد