۹۰ درصد تسهیلات اشتغالی مددجویان در مسیر صحیح و به طور کامل صرف اشتغال شده است

۲ هزار و ۲۹۶ فرصت شغلی در ۹ ماه اول امسال برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی ایجاد شده است.

به گفته جانشین معاونت اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، بیش از ۵۰ درصد این وام‌گیرندگان به صورت اتفاقی مورد راستی‌آزمایی قرار گرفته‌اند.

مهنوش باغیشنی گفت: از وام‌گیرندگانی که راستی‌آزمایی در مورد فرایند اشتغال، تسهیلات و نحوه اشتغال، زمینه‌ی کار و شرایط اقتصادی پس از اشتغال صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد مطابق اهداف تعیین شده بوده است.

وی با بیان اینکه راستی‌آزمایی به صورت تلفنی و تماس با خود وام‌گیرنده انجام شده است گفت: ۱۰ درصد دیگر هم یا به شکل وام دو مرحله‌ای بوده که هنوز به صورت کامل محقق نشده، یا مشکلی در زمینه ضامن وجود داشته که در صدد رفع آن بوده‌اند و یا در مرحله‌ی سرمایه‌گذاری و مقدمات تولید بوده و در مجموع، می‌توان گفت انحرافات تسهیلات کمتر از ۲ تا ۳ درصد بوده است.

باغیشنی گفت: در پنج‌ماه اول سال در مجموع ۹۷۹ نفر از وام ارزان قیمت اشتغال استفاده کرده‌اند که ۲۹۰ نفرشان مورد راستی‌آزمایی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در شهریور ۳۳۶ نفر وام گرفته‌اند که ۲۶۶ نفرشان راستی‌آزمایی شده‌اند، در مهرماه از بین ۲۲۸ نفر وام‌گیرنده، ۱۵۰ نفرشان مورد تماس بوده‌اند، در آبان ۳۶۶ نفر وام گرفته‌اند که ۲۷۰ نفر از آنها راستی‌آزمایی شده‌اند و در آذر از ۳۸۷ وام‌گیرنده با ۲۲۷ نفر تماس و در خصوص موارد فوق از آنها پرسش شده است.

وی یادآور شد: در مجموع ۲ هزار و ۲۹۶ نفری که در ۹ ماه اول امسال وام اشتغالزایی از بهزیستی استان دریافت کرده‌اند از ۱۲۰۰ نفرشان به صورت تلفنی نظرسنجی، پرسش در مورد وضعیت اشتغال و رضایت شغلی انجام شده است.

به گفته این مسؤول، همچنین در مواردی که احساس می‌شده ممکن است اطلاعات ارائه شده مقرون به صحت نباشد تماس با کارشناسان اشتغال شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته و اطلاعات دریافتی از مددجویان نیز با آنها مطابقه شده است.

به گفته باغیشنی از ۲۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتباری که برای سال جاری برای بهزیستی خراسان رضوی در نظر گرفته شده بوده و انتظار ایجاد ۵ هزار و ۳۹۳ شغل را از این نهاد داشته‌اند، تقریبا بیش از ۶۰ درصد در ۹ ماه اول امسال جذب گردیده و با وجود اینکه برخی بانک‌های عامل به تعهدات تسهیلاتی خود عمل نکرده‌اند بهزیستی با حداکثر توان برای اشتغال و استقلال مددجویانش تلاش کرده است.

وی تصریح کرد: بانک پاسارگاد و گردشگری حتی یک ریال از تعهدات تکلیفی خود را ارائه نکرده‌اند و بانک ملی تنها ۲۰ درصد از کل مبلغ را تخصیص داده است.

کد خبر 53744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد