ثبت نام ۲۳ هزار دانشجوی تحت پوشش در سامانه دانشجویان

معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمانی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور، گفت: براساس رایزنی با صندوق‌های دانشجویی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت مقرر شده از بهمن ماه پرونده‌های با اولویت دوم پرداخت(افرادی که درصدی از شهریه را خودشان پرداخت می‌کنند) به صندوق‌های رفاه دانشجویی معرفی ‌شوند تا وام دانشجویی دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «فرشاد رضوانی خالدی» معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمانی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم یکی از عمده کارهای ریشه‌ای و راهبردی این معاونت را اجرای برنامه بازآفرینی ساختار تشکیلاتی برشمرد و گفت: این مهم با هدف بهینه‌سازی و اصلاح ساختار در راستای تحقق حداکثری ماموریت‌ها انجام شد.

معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمانی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور درخصوص بازبینی و بهبود فرآیندهای خدمات کددار بهزیستی، تصریح کرد: در حال حاضر قریب به ۵۴ خدمت کددار مصوب سازمان امور اداری و استخدامی وجود دارد که در ۶ ماه اخیر موفق شدیم با همکاری حوزه‌های مختلف سازمانی، ۱۰ خدمت کددار را بازبینی و اولویت‌بندی کنیم.

وی، ادامه داد: استقرار و پیاده‌سازی سامانه پیشنهادات در سازمان بهزیستی کشور با هدف گسترش فرهنگ مشارکت و همکاری داوطلبانه همراه با تقویت روحیه شهروند سازمانی، مسئولیت‌پذیری و همچنین ارج نهادن به ایده‌های نوین و خلاقانه پرسنل از دستاوردهای ما در دولت سیزدهم است.

رضوانی خالدی، افزود: در حال حاضر کمیته مرکزی نظام پیشنهادات در ستاد و استان شکل گرفته است و در مجموع ۶۱۴ پیشنهاد واصل که از این تعداد بعد از بررسی در کمیته‌های تخصصی ۲۴۸ عنوان مورد پذیرش قرار گرفت و نهایتاً ۵۲ عنوان ایده که مترقی برنامه‌های فعلی هستند، تایید شد.

معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمانی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور از تشکیل بانک پژوهش‌های بهزیستی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برای اولین‌بار خبر داد و گفت: ۵۷۵ عنوان طرح پژوهشی در این بانک وجود دارد که PDF بالغ بر ۱۷۷ پژوهش‌ تاکنون بارگذاری شد.

وی حمایت مالی دانشجویان تحت پوشش را دستاوردی بزرگ برشمرد و گفت: این مهم به منظور عملیاتی کردن سیاست‌های بهزیستی در زمینه توسعه خدمات عدالت‌محور با تکیه بر رویکرد مدیریت مشارکتی و پاسخگویی نظام‌مند به فرآیند ادامه تحصیل مددجویان اجرایی می‌شود.

رضوانی خالدی، ادامه داد: مددجویان در ۲ گروه مشمولین دریافت کمک هزینه تشویقی دانشگاه‌های روزانه دولتی و دانشجویان دانشگاه‌های شبانه دولتی، غیردولتی و آزاد و ... شامل این حمایت‌ می‌شوند و تاکنون تمامی شهریه دانشجویان پرداخت شده است و تعدادی از جاماندگان به دلایل مختلفی شهریه برایشان واریز نشده است به عنوان مثال می‌توان کم یا زیاد بودن شماره حساب که شاید به اشتباه در سامانه دانشجویی بهزیستی وارد شده باشد، وارد کردن شماره حسابی به غیر از شماره حساب بانک رفاه و یا هر دلیلی که می‌تواند نقصی در پرونده یا همان سامانه دانشجویی ایجاد کرده باشد سبب شده باشد تا این دانشجویان مشمول دریافت شهریه نشوند اما تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ شهریه جاماندگان پرداخت خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمانی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور، اذعان کرد: براساس رایزنی با صندوق‌های دانشجویی وزارت علوم و بهداشت مقرر شده است از بهمن ماه پرونده‌های با اولویت دوم پرداخت(افرادی که درصدی از شهریه را خودشان پرداخت می‌کنند) به صندوق‌های رفاه دانشجویی معرفی ‌شوند تا وام دانشجویی دریافت کنند.

به گفته این مقام مسئول افراد دارای معلولیت با شدت متوسط، شدید و خیلی شدید، فرزندان شبه‌خانواده، امدادبگیر و انتقال یافته به زندگی مستقل که سن پذیرش آنها زیر ۱۶ سال بوده است، از پرداخت ۱۰۰ درصدی شهریه بهره‌مند می‌شوند.

یادآوری می‌شود؛ در حال حاضر قریب ۲۳ هزار دانشجو در سامانه دانشجویی بهزیستی کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 53586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =