در رسانه | آغازبه‌کار مرکز نگهداری معتادان متجاهر در مهدی‌آباد

روزنامه شهرآرا- سعیده آل ابراهیم - «معتادان متجاهر» از اسمشان هم پیداست که نه تنها برای خود بلکه برای جامعه نیز آسیب‌های متفاوتی را به دنبال دارند، آن‌ها خانه‌به‌دوش هستند و بعید است که آن‌ها را در کوچه و خیابان ندیده باشیم...

سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان حوزه سامان‌دهی معتادان متجاهر، تعهداتی در این زمینه داشته و درهمین‌راستا چندی پیش، معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی به شهرآرا گفته بود که قرار است در راستای همین تعهدات یک مرکز جدید نگهداری از معتادان را راه‌اندازی کنند و حالا از آغازبه‌کار مرکز جدید نگهداری معتادان متجاهر خبر می‌دهد.

در این زمینه غلامحسین دلبری در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: حدود یک هفته است که «مرکزی» با هدف نگهداری معتادان متجاهر در منطقه مهدی‌آباد شروع به کار کرده است. وی ادامه داد: پس از اینکه نکات لازم برای این مرکز از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تأیید شد، فعالیت خود را شروع و ۲۰۰ نفر را پذیرش کرده است.

وی با اشاره به اینکه همه بودجه‌های مربوط به راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ را شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر متقبل می‌شود، اظهار کرد: اکنون در مجموع ۴هزارو۲۰۰ نفر معتاد متجاهر در استان پذیرش داشته‌ایم که ۳هزارو۴۰۰ نفر در مشهد پذیرش شده‌اند؛ ضمن اینکه هنوز ظرفیت خالی برای ۱۰۰ نفر مرد و ۱۰۰ نفر زن داریم.

دلبری با بیان اینکه بهزیستی با افتتاح این مرکز به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است، گفت: ۲۰۰ نفر مردی که در مرکز جدید پذیرش شده‌اند، غربالگری‌شان انجام شده و در حال گذران دوران قرنطینه‌شان هستند. طبق دستورالعمل، این افراد تا سه ماه در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند که ممکن است این مدت بسته به نظر مقام قضایی تا ۶ ماه یا یک سال تمدیدپذیر باشد.

کد خبر 53547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد