عضویت رایگان مددجویان بهزیستی در کتابخانه های استان

بهزیستی گلستان و نهادکتابخانه های استان تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ صبح امروز سرپرست بهزیستی گلستان با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک سالروز تشکیل نهاد کتابخانه های کشور به عبدالحی میرزاعلی به مناسبت این روز، تفاهم نامه دو جانبه امضا کردند.

در این دیدار عارف کیانی سرپرست بهزیستی گلستان گفت: جامعه هدف ما گسترده و پراکنده است که باید با فرهنگ سازی به رشد آنان اقدام کرد.

وی افزود: رشد و تغییر فرهنگ در نقاط آسیب خیز استان با کار جمعی و تشکیلاتی حل می‌شود که در این زمینه باید همه مسئولین با اتفاق نظر اقدامی فوری انجام دهند.

کیانی ادامه داد: کتابخانه ها یکی از مراکز ترویج فرهنگ سالم زیستن و ارتقا پشتوانه های گونانگون تفکری نسل جوان و آینده ساز استان و کشور است.

سرپرست بهزیستی گلستان تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد باید جوانان و نوجوانان را به سمت ترویج فرهنگ کتابخوانیو استفاده صحیح از مکتوبات علمی سوق داد.

همچنین در ادامه عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان نیز ضمن تقدیر از همکاری بهزیستی گفت: امسال برای اولین بار در کشور جشنواره کتابخوانی رضوی برای ناشنوایان مناسب سازی شد که بازخورد خوبی از این عزیزان دریافت کردیم.

وی اظهار داشت: طبق این تفاهم نامه عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی گلستان در تمامی کتابخانه های عمومی استان بصورت رایگان انجام خواهد شد.

میرزاعلی ادامه داد: برای کنترل و پیشگیری بسیاری از مشکلات جامعه باید تعاملات فرهنگی و فرهنگ کتابخوانی گسترش پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: اماکن کتابخانه های استان در اختیار جامعه هدف بهزیستی است و مابرای خدمت به این قشر ازجامعه آماده کمک هستیم.

وی با اشاره به طرح ارسال کتاب در منزل در استان بیان داشت: خوشبختانه امسال برای رفاه حال مردم و کاستن تردد آنان بدلیل شیوع کرونا طرح ارسال کتاب ویژه اعضا کتابخانه های استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مناسب سازی فقط اختصاص به ساختمان و مبلمان شهری نیست، گفت: جامعه هدف بهزیستی و بخصوص معلولین بینایی و شنوایی هم باید از خدمات این اداره کل بهره مند شوند و ما برای رفاه حال آنان اقدام به راه اندازی بخش هایی ویژه نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه های عمومی گرگان و گنبدکاووس شده است.

در پایان تفاهم نامه همکاری وجانبه ای بین بهزیستی و کتابخانه های عمومی استان منقعد شد.

کد خبر 53461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد