ورود دستگاه قضایی خراسان رضوی به موضوع دسترس‌پذیری بانک‌های استان

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، مناسب‌سازی بانک‌های خراسان رضوی، محور آخرین جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی استان بود.

حمیدرضا علیزاده گفت: شورای هماهنگی بانک‌های استان موظف شده است وضعیت تمام شعب بانک‌های استان را به صورت تفصیلی با امکانات دسترس‌پذیری آنها برای افراد دارای معلولیت، به استانداری گزارش کند.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران و نمایندگان بانک‌ها به جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی استان نیامده بودند گفت: مقرر شد بهزیستی گزارش جلسه را به معاونت عمرانی استانداری منعکس کند و استانداری از مدیران بانک‌هایی که برای ارائه گزارش به کمیته فنی نیامده بودند توضیح بخواهد.

وی با تأکید بر اینکه ارائه گزارش تفصیلی از وضعیت دسترس‌پذیری بانک‌ها، مصوبه ستاد مناسب‌سازی استان بوده گفت: متأسفانه بسیاری از بانک‌های خراسان رضوی، با گذشت این همه سال از وضع قوانین مرتبط از جمله قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، هنوز مقررات مناسب‌سازی را رعایت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری بانک‌ها ظاهر ساختمان‌ها را بسیار مدرن طراحی کرده و می‌سازند اما ضوابط دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت را رعایت نمی‌کنند.

وی از مصوبات کارگروه حقوق عامه استان در این زمینه خبر داد و گفت: مصوبات این کارگروه، برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

علیزاده تصریح کرد: مسؤول این کارگروه دستگاه قضایی است و در صورت عدم اجرای مصوبات آن، دادستان به موضوع ورود خواهد داشت. معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: دسترس‌پذیری اماکن عمومی از جمله بانک‌ها، مصوبه این کارگروه بوده و به همین جهت، استانداری و دستگاه قضایی، پیگیر موضوع هستند.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مناسب‌سازی استان، باید گزارش تفصیلی مناسب‌سازی بانک‌های استان و وضعیت دسترس‌پذیری آنها و همچنین مراکز درمانی و خدمات پیراپزشکی باید پیش از پایان سال به این ستاد ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان ۱۶ بانک در جلسه اخیر کمیته فنی مناسب‌سازی استان غایب بودند و نمایندگان بانک‌های حاضر گزارشی از وضعیت دسترس‌پذیری خود به جلسه ارائه دادند که در مجموع، ناکافی ارزیابی شد و مقرر گردید اقدامات لازم برای تکمیل امکانات مناسب‌سازی، در اسرع وقت صورت گیرد.

کد خبر 53418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد