در رسانه| اختتامیه جشنواره ملی چکامه های کهن در گرگان برگزار شد

گرگان- آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی چکامه‌های کهن در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی چکامه‌های کهن عصر دوشنبه با حضور برگزیدگان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و سرپرست بهزیستی استان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان در این برنامه با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره‌ای پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی این چنین جشنواره هایی در استان را خواستار شد.

عارف کیانی افزود: برای انتقال فرهنگ غنی گذشتگان به نسل های بعد، ورود تمامی دغدغه مندان به این حوزه را می‌طلبد.

وی بیان کرد: جایگاه سالمندان و تجربیات ارزشمند آنان در جامعه باید پیش از این گرامیداشت چراکه باید فرزندانمان با سبک زندگی سالم و پایدار آشنا شوند.

کیانی گفت: در این جشنواره با رویکرد هنری و در بخش های مختلف سعی شد تا بخشی از تفاوت های نسلی بین فرزندان و بزرگترها کاسته شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: این جشنواره با هدف افزایش شور و نشاط و شادمانی در جمعیت سالمند و کاهش فاصله بین نسلی، در دو بخش اصلی و جنبی برگزار شد که در بخش اصلی، آواها و نواهای محلی اقوام (ویژه افراد بالای ۶۰ سال) شامل: شادمانه های اقوام، نواهای آیینی و مناسک، کارآواها، لالایی ها، نواهای مذهبی و چاووشی و غیره بود.

وی گفت: در بخش جنبی جشنواره شامل، عکس پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها با نوه ها (عکاسی با موبایل، دوربین و غیره) و خاطره نویسی از پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها بود.

به این جشنواره ۳۰۰ اثر ارسال شد که در نهایت ۱۵ نفر در بخش آوا، ۶ نفر در بخش عکس، سه نفر در بخش خاطره به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

کد خبر 53398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد