اکران نخستین فیلم سینمایی ویژه افراد دارای آسیب بینایی در استان اصفهان

رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان، از اکران فیلم سینمایی ویژه نابینایان برای اولین بار در کشور با همکاری حوزه هنری و به میزبانی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان، از اکران فیلم سینمایی ویژه نابینایان برای اولین بار در کشور با همکاری حوزه هنری و به میزبانی شهر اصفهان خبر داد.

محمدجواد خادمی ضمن  ابراز خرسندی از این اقدام بزرگ رسانه و فرهنگ در استان اصفهان گفت: از دیرباز جامعه نابینایان خواهان حضور در سینما و تماشای فیلم‌های به نمایش در آمده بودند، اما به علت عدم مناسب سازی فضاها و فیلم‌های به نمایش در آمده، این امکان برای آنان فراهم نبود. بر همین مبنا در انجمن روشن بین اصفهان بر آن شدیم تا ضمن رایزنی با نهادهای فرهنگی پای نابینایان را به سینما باز کنیم.

وی افزود: با همکاری مجموعه فیلیمو، حوزه هنری و انجمن روشن بین اصفهان نخستین فیلم توضیح دار با عنوان چشم و گوش بسته اکران شد. این اکران که مورد استقبال بی سابقه افراد دارای آسیب بینایی و خانواده‌ها قرار گرفت، گامی بلند به سوی ایجاد فرهنگ سازی و اعلام نیاز جامعه هدف به نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان ضمن تأکید بر اینکه اکران فیلم چشم و گوش بسته به صورت توضیح دار ویژه نابینایان گامی بلند به سوی تحقق شعار دسترس پذیری و جامعه بدون محدودیت است، گفت: انجمن روشن بین همکاری‌های خود را در راستای تداوم این رویداد ادامه خواهد داد و امید است که نتایج این اقدامات موجب افزایش کیفیت زندگی جامعه هدف گردد.

خادمی درخصوص تداوم داشتن اکران اینگونه فیلم‌ها، اظهار کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی با مجموعه سینماها و سینمایی سیتی سنتر، شرکت اسنوا و مجموعه فیلیمو، در اصفهان به صورت مستمر و ماهیانه سانس ویژه نابینایان خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی، شامگاه روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه، شهر و استان اصفهان میزبان اکران نخستین فیلم توضیح دار ویژه نابینایان در حوزه هنری بود.

کد خبر 53167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد