اولویت اصلی بهزیستی ،اشتغال ،مسکن و معیشت جامعه هدف تحت پوشش است

معاون مشارکت های مردمی ، موسسات غیردولتی،توانمندسازی وامور مجلس سازمان بهزیستی کشور در همایش ملی"ایران جغرافیای مهربانی" که پنجشنبه ۱۲ اسفند به همت رادیو فرهنگ و استانداری خوزستان در شهر قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا برگزار شد،عنوان کرد :در دوره جدید مدیریت بهزیستی اولویت و برنامه اصلی ،اشتغال ،مسکن و معیشت جامعه هدف تحت پوشش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،امیر حسین عرب زاده، ضمن تشکر از دست اندرکاران  رادیو فرهنگ و صدا و سیمای مرکز خوزستان در برگزاری این همایش بیان داشت:رسالت رسانه ملی به عنوان تنها رسانه قابل اتکا و  قابل رویت برای همه مردم، اینست که بتواند محرومیت ها را به گوش مسئولان برسانند و کمکهای خیرین را به سمت مناطق محروم هدایت کنند.
عرب زاده بیان کرد:در بعضی از استانها ظرفیتهای خاص وجود دارد و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد و در بعضی از استانها باید به دنبال ظرفیت گشت اما خوزستان از هر جهت دارای ظرفیت های مختلف کشاورزی،دامپروری،صنعتی و در حوزه های مختلف  انرژی است.
وی اظهار داشت:سازمان بهزیستی یک سازمان ملی با ۵۳ ماموریت مستقیم و بیش از ۲۰۰ ماموریت غیرمستقیم ، به معلولان،زنان سرپرست خانوار،ایتام،کودکان کار  و بیماران دارای اعتیاد و... خدمات رسانی می کند.
عرب زاده افزود: در دوره جدید مدیریت بهزیستی  اولویت و برنامه اصلی ،اشتغال ،مسکن و معیشت جامعه هدف تحت پوشش است و از خیرین عزیز دعوت می کنیم که همت خودشان را به موضوع اشتغال و مسکن  و توانمند سازی بگمارند.
معاون مشارکت های مردمی ، موسسات غیردولتی،توانمندسازی وامور مجلس سازمان بهزیستی کشور در پایان  افزود:پرداخت مستمری به تنهایی جوابگوی زندگی مددجویان نیست و تنها راه خروج از این وضعیت محرومیت  و فقر گروهی  از مردم ،توانمند کردن آنهاست و باید از ظرفیتهای استانها در این خصوص استفاده کرد.

در ادامه برنامه ، اشکان تقی پور ، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران و معتمد و عضو شورای مرکزی  مشارکتهای مردمی  سازمان بهزیستی کشور و نماینده مجمع خیرین کشور بیان کرد: با استفاده از کمک خیران داخلی و خارجی و نهادها و سازمانهایی مثل بهزیستی ،کمیته امداد  ،هلال احمر و اصحاب رسانه می توان گامهای موثری در جهت محرومیت زدایی برداشت.

وی  افزود :با همیاری مجمع خیرین کشور   و با کمک خیرین و سازمانهای مردم نهاد  ،کارهای اساسی در جهت بهبود وضعیت  مناطق زلزله زده و محروم شهرستان اندیکا انجام خواهد شد.

در این  سفر یک روزه  معاون مشارکت های مردمی ، موسسات غیردولتی،توانمندسازی وامور مجلس سازمان بهزیستی کشور با همراهی مهران کریمیان ،سرپرست بهزیستی استان  خوزستان  ،در مراسم تقدیر از خیرینی که در کمک به آسیب دیدگان زلزله اندیکا مشارکت داشتند شرکت   و از نزدیک با مددجویان تحت پوشش شهرستان  دیدار و مشکلات  آنها را پیگیری نمودو در ادامه با کارکنان بهزیستی شهرستانهای اندیکا و مسجدسلیمان دیدار و گفتگو کرد و در حاشیه این سفر از مرکز  توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال مسجد سلیمان و شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) در اهواز  بازدید کرد.

کد خبر 53108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد