اطلاعات ۴۰ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان جمع‌آوری شد

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از جمع‌آوری اطلاعات ۴۰ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان در راستای رایگان شدن قبوض مصرفی مددجویان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر با اشاره به رایگان شدن قبوض مصرفی مددجویان، گفت: در راستای مصوبه هیات دولت در خصوص استفاده رایگان مددجویان از خدمات آب، برق و گاز، از دو هفته پیش همه مراکز مثبت زندگی در سطح استان اصفهان بصورت فعال، آمار مددجویان را احصاء کرده و کلیه قبوض جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز مثبت زندگی استان حدود ۱۰۰ مرکز است، ادامه داد: با فعال کردن تمام ادارات و مجتمع‌های خدمات بهزیستی آمار مددجویانی که از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند در مرحله اول، جمع‌آوری شد.

نصر افزود: این قانون جزء مصوبات بودجه سال ۱۴۰۰ دولت است و در ابتدای سال ۱۴۰۰ قابلیت اجرایی داشت اما آیین‌نامه اجرایی این قانون که مصوبه هیئت وزیران است، دوم آذر امسال ابلاغ شد.

وی با اشاره به زمان تصویب قانون، از بازگشت هزینه‌های پرداخت شده قبوض از ابتدای سال تاکنون، خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مصوبه مذکور از اول سال بوده است، لذا؛ پرداخت‌های قبلی مددجویان به آنها برگشت داده خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داد: در جمع‌آوری اطلاعات برای رفاه حال مددجویان، مددکاران به صورت حضوری و تلفنی، اقدام به دریافت اطلاعات کردند.

نصر در پایان گفت: در استان اصفهان  نزدیک ۱۵۰ هزار خانواده هستند که خدمات غیرمستمر دریافت می‌کنند ولی در مرحله اول اعلام شده، اطلاعات ۴۰ هزار خانواده دارای معلولیت شدید جمع‌آوری شد.

به گزارش روابط عمومی، با توجه به تصویب بند ی تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس در خصوص رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز مددجویان نهادهای حمایتی در چارچوب الگوی مصرف، جمع‌آوری اطلاعات مددجویان و مکاتبات به منظور هماهنگی در اجرا در دستور کار قرار گرفت.

اطلاعات ۴۰ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان جمع‌آوری شد

کد خبر 52904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد