در رسانه | بهزیستی تربت حیدریه از کودکان سرطانی حمایت می کند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه گفت:این اداره با کمک موسسات مردم نهاد، حمایت از کودکان سرطانی را فراتر از تکالیف قانونی به فهرست وظایف خود اضافه کرد.

فاطمه صادق امیری روز پنجشنبه در قالب یک نشست تخصصی در اداره بهزیستی در گفت و گو با خبرنگاران افزود:طبق قانون وظیفه ما حمایت از افراد معلول، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد معتاد بهبود یافته و سالمندان است.

وی ادامه داد:تاکنون کودکان سرطانی را تحت پوشش نداشتیم اما اکنون که یک موسسه مردم نهاد در تربت‌حیدریه و یک موسسه دیگر در مشهد پای کار حاضر هستند از امروز این کار را هم به فهرست وظایف کاری خود اضافه می کنیم.

او اضافه کرد:بر این اساس ابتدا به ساکن برای این عزیزان پرونده تشکیل می دهیم و بعد از معرفی یک مددکار که واسط بین بهزیستی و این گروه‌های مردم نهاد باشد نسبت به رفع مشلات کودکان سرطانی اقدام خواهد شد.

بیش از ۱۱۳ کودک شهرستان تربت‌حیدریه مبتلا به سرطان هستند
مدیر جلب مشارکت موسسه مردم نهاد حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان هم در این خصوص گفت: این موسسه تاکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ کودک را تحت حمایت قرار داده است که از این میان بیش از ۱۱۳ کودک مبتلا به سرطان از شهرستان تربت‌حیدریه هستند.
علی‌رضا کیانیان افزود: با وجود این که هسته اصلی این موسسه در مشهد واقع شده است ولی حوزه  خدمت‌رسانی آن شرق کشور را در بر می‌گیرد و با اتکای بر جلب مشارکت‌های مردمی اعم از کمک‌های نقدی، غیرنقدی (کالا و خدمات) و دانش فنی اداره می‌شود.  
وی ادامه داد: کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان‌های دولتی مشهد که تشخیص ابتلا به سرطان آنها در سنین کمتر از ۱۶ سال است می‌توانند از حمایت‌های این موسسه بهره ببرند.
مدیر جلب مشارکت موسسه حمایت از کودکان سرطانی گفت: افراد نیکوکار که تمایل به کمک به کودکان سرطانی دارند می‌توانند به شیوه‌های پرداخت مبلغ ماهیانه، دریافت قلک موسسه در منزل و هدیه و تحویل آن بعد از پر شدن، کمک‌های داوطلبانه، استفاده از تخصص داوطلبان موسسه، نماد تبریک و تسلیت با اهدای هزینه تاج گل، برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های گوناگون، هدایای غیرنقدی شامل کالاهای مصرفی و تجهیزات مورد نیاز پزشکی و کمک‌های خیرخواهانه از قبیل نذر، کفاره و سایر کمک‌های نقدی اهدایی ما را در این امر خیر یاری رسانند.

بیش از ۲۱ هزار فرد نیکوکار به کودکان مبتلا به سرطان در خراسان کمک می کنند
مدیرعامل موسسه مردم نهاد حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون افزون بر ۲۱ هزار فرد خیر، موسسه را حمایت می‌کنند.
شیما شریفی افزود: تنها هزینه ۱۱ ماه بیماران در سال جاری بالغ بر ۶۹ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال بوده‌ است و هم اکنون هزار و ۶۵۰ کودک مبتلا به سرطان را در  استان خراسان رضوی تحت پوشش داریم.

وی اضافه کرد: به طور متوسط در ماه ۳۰ بیمار سرطانی جدید به شمار بیماران این موسسه اضافه و کودکان در بیمارستان دکتر شیخ مشهد بستری می‌شوند.  
او ادامه داد: خیر نیک اندیش مهدی مروج‌ تربتی در ۱۸ بهمن (هفته حمایت از بیماران سرطانی) امسال مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال از طریق بنیاد خیران حامی دانشگاه تربت‌حیدریه به حساب کودکان مبتلا به سرطان خراسان واریز کردند و به جز این مبلغ، تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به این موسسه کمک مالی کرده‌ است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری و موسسه خیریه امداد عاشورای تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: محور فعالیت‌های ما رسیدگی به احوالات بیماران سرطانی و صعب‌العلاج است.
محمد شکیبایی‌نسب افزود: این موسسه با کمک بهزیستی و کمیته امداد راه‌اندازی شده است و در مدت یک سالی که از آغاز فعالیت ما می‌گذرد ۵۰ درصد هزینه‌های داروی نزدیک به ۴۰ مراجعه کننده را متقبل شده‌ایم.

سَرَطان به مجموعه‌ای از بیماری‌هایی گفته می‌شود که از تکثیر مهارنشدهٔ سلول‌های دگردیسی یافته، پدید می‌آیند. سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند که دلیل دقیق این پدیده همچنان نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول ناهنجاری به بار آورند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 52834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد