انسداد فرایندهای فسادزا و تسهیل و روان‌سازی خدمات به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

نشست کمیته سلامت اداری  و صیانت از حقوق شهروندی، با دستور کار یافتن گلوگاه‌های فساد اداری و پیشنهاد راهکارهای اصلاحی توسط حوزه‌های تخصصی در بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

در این نشست که از سوی واحد مدیریت عملکرد، نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی و با حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در امر سلامت اداری برگزار شد، سه معاونت پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی، گزارش‌هایی در خصوص یافتن گلوگاه‌های فساد و راهکارهای اصلاحی ارائه کردند.

به گفته مسؤول واحد مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت بهزیستی خراسان رضوی، معاونت پیشگیری موضوع کلینیک‌های سرپایی اعتیاد را محور گزارش خود قرار داد و اقدامات انجام شده با همکاری دستگاه قضایی در زمینه پیشگیری از گلوگاه‌های فساد را بیان کرد.

غلامرضا خالدی افزود: در بخش معاونت اجتماعی، موضوع فرزندخواندگی و گلایه مردم از طولانی بودن فرایند فرزندخواندگی را به عنوان محور مورد بررسی مطرح و اقدامات اصلاحی در این زمینه را تشریح کرد.

وی ادامه داد: معاونت توانبخشی نیز برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به سی‌بی‌آر را به بحث گذاشت و مواردی را که این معاونت به عنوان گلوگاه‌های فساد شناسایی کرده بود مطرح ساخت و راهکارهای اصلاحی خود و عملیاتی را که در این زمینه به اجرا گذاشته بیان کرد.

به گفته خالدی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در امور سلامت اداری، از این اقدامات ابراز رضایت کرد و گفت که این اقدامات باید در سایر بخش‌ها با قوت ادامه یابد.

این مسؤول گفت: مقرر شد گزارش‌های ارائه شده کلاسه شده و به سازمان بهزیستی کشور ارسال گردد.

انسداد فرایندهای فسادزا و تسهیل و روان‌سازی خدمات به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

وی افزود: همچنین در نشست آینده کمیته سلامت اداری، معاونت مشارکت‌های مردمی، چالش‌های مبحث اشتغال و فرایند ارائه تسهیلات و ایجاد شغل و همچنین فرایند صدور مجوزها را بررسی و راهکارهای پیشنهادی برای اصلاح این فرایندها را ارائه دهد.

خالدی گفت: شناسایی خیرین به منظور اجرای طرح حامی، از دیگر مصوبات در مورد معاونت مشارکت‌های مردمی و معاونت امور اجتماعی بود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از دستور کارهای جلسه آینده، اصلاح نظام پرداخت یارانه بود که بر اساس برخی گزارش‌ها به افراد پردرآمد که توانایی مالی کافی دارند انجام می‌شود که مقرر شد این مشکل به صورت دقیق بررسی و راهکارهای اصلاحی در این زمینه به کمیته ارائه شود.

به گفته‌ی مسؤول واحد مدیریت عملکرد و نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی، در نظر سنجی از مددجویانی که به مراکز مثبت زندگی مراجعه دارند گروه پرسش‌شوندگان سه عامل عدم رسیدگی به مسائل مالی مددجویان، عدم آموزش کافی کارکنان و همچنین بوروکراسی اداری را مهم‌ترین موانع ارائه خدمت به مددجویان عنوان کرده‌اند.

خالدی خاطر نشان کرد: مسائل مالی، موضوع کمبود اعتبارات است که متوجه مراکز مثبت نیست و به کل سیستم برمی‌گردد که در سطح کشور قابل حل است.

وی اضافه کرد: در مورد عدم آموزش کارکنان، یک دوره‌ی کامل آموزشی ۱۵۲ ساعته در ده سرفصل آموزشی برای کارکنان و مددکاران این مراکز برگزار گردید و در خصوص بوروکراسی اداری نیز تلاش کردیم مشکلات اداری را به حداقل برسانیم و مراحل قابل حذف را بیابیم تا خدمات با حداقل زمان، ارائه شود.

وی گفت: برای رسیدن به راهکارهای اجرایی در حل این مشکلات، این مسائل تحلیل شده و نتایج تحلیل به سازمان بهزیستی کشور ارسال گردیده است.

کد خبر 52781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد