۴۵ میلیارد تومان هزینه ماهانه برای پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

۸۰ هزار خانواده در خراسان رضوی از بهزیستی استان مستمری می‌گیرند.

به گفته رئیس اداره فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، طبق اطلاعات درج شده در بانک‌های اطلاعاتی، در حال حاضر ۲۱۴ هزار خانوار تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر قرار دارند که ۸۰ هزار خانوارشان مستمری‌بگیرند.

منوچهر عدالت‌جور ادامه داد: مستمری این خانواده‌ها بر اساس بعد خانوار و به ازای خانواده‌های تک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند که به صورت متمرکز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: برای تأمین مستمری این خانواده‌ها هر ماه ۴۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

عدالت‌جو در خصوص مراکز مثبت زندگی که کار خدمات‌رسانی به مددجویان را در محلات زندگی آنها به عهده گرفته‌اند گفت: در حال حاضر ۱۹۵مرکز مثبت زندگی در سراسر استان کار خدمت رسانی را عهده‌دار هستند که ۸۰ واحدشان در مشهد مستقر می‌باشند.

مسؤول واحد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خراسان رضوی گفت: سامانه‌های ۱۴ گانه بهزیستی، اغلب فرایندهای خدمتی سازمان را به صورت الکترونیکی ارائه می‌کند و خدمات باقیمانده نیز در دست برنامه‌ریزی قرار دارند تا همه‌ی خدمات ۱۵۰ گانه‌ی بهزیستی را در بر بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار پرونده از مجموع ۲۱۴ هزار پرونده‌ی دائر به مراکز مثبت زندگی واگذار گردیده و انجام فعالیت‌های ۲۲ گانه‌ی قابل واگذاری به این مراکز نیز به تدریج در حال انتقال به آنها می‌باشد.

کد خبر 52644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد