دررسانه| لزوم ساخت مسکن برای ۷۵۰ مددجوی بهزیستی گلستان/ محله های پرخطر استان شناسایی شد

حسینی گفت: حدود ۷۵۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان گلستان فاقد مسکن هستند و زمینی هم برای ساخت ندارند که باید برای سر و سامان دادن آنها فکری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمهدی حسینی» در مراسم تودیع خود در مدیرکل بهزیستی استان گلستان اظهارکرد: حدود ۱۷۰ هزار نفر به صورت مستقیم و تحت عناوین مختلف زیر پوشش بهزیستی استان گلستان هستند و از مهم ترین کارهای این سازمان خدمات دادن به معلولان است.

مدیرکل سابق بهزیستی گلستان گفت: ۵۴ هزار معلول در استان داریم که متاسفانه در برخی معلولیت ها در سطح کشور در رده اول و دوم هستیم و می طلبد نسبت به کاهش معلولیت ها اقدام شود ضمن اینکه لازم است متناسب با نرخ معلولیت، منابع اعتباری به استان اختصاص داده شود.

وی افزود: سر و سامان دادن به املاک بهزیستی استان یکی از کارهای مهم بود که توانستیم همه املاک را سنددار کنیم. در جذب منابع استانی و ترمیم حقوق همکاران و بهبود معیشت کارکنان نیز کارهای خوبی صورت گرفت.

حسینی ادامه داد: ۵ هکتار زمین در توسکستان به عنوان اردوگاه ماده ۱۶ مورد استفاده قرار می گیرد و ما چندبار مکاتبه کردیم که این اردوگاه از این مکان جابه جا شود و آنجا تبدیل به مرکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای معلولان شود.

وی گفت: سال گدشته ۴۷۱ واحد مسکونی ویژه معلولان با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، خیران و غیره ساخته شد. اما ۳۵۰ خانوار روستایی و ۴۰۰ مددجوی شهری داریم که فاقد زمین برای احداث مسکن هستند و باید فکری برای انان کرد.

حسینی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب ما شناسایی محله های پرخطر بود که از ۷۰ منطقه ۳۳ محله به طور کامل بررسی و مطالعه شد و می توان برای اقدامات مداخله ای به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از نتایج این مطالعات استفاده کرد.

کد خبر 52537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد