افراد دارای معلولیت مانند همه انسان ها حقّ زندگی دارند

معلولین قشر بزرگی از جامعه هستند و طبق آمار، 4 الی 5 درصد مردم دچار معلولیت ژنتیکی یا ناشی از تصادفات و حوادث می باشند و معلولین مانند همه انسان ها حق زندگی دارند و امورات و رتق و فتق شرایط آنان به عهده بهزیستی گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی یزد؛ رضا ابهت؛ سرپرست بهزیستی استان با بیان این مطلب در آیین پاسداشت و معارفه سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اشکذر گفت: من مفتخرم که کارمند بهزیستی هستم چون در بهزیستی شریف ترین بندگان خدا خدمت می گیرند که هیچ پناهی ندارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قصه ی بهزیستی یک قصه ی طولانی و کار در بهزیستی سخت و طاقت فرساست. 

وی در ادامه افزود: ما جز ارگان هایی هستیم که نگرانی ها و دغدغه های ما ضمن این که برای افراد دارای معلولیت و جامعه ی هدف گسترده ما در بهزیستی است با مباحث دیگری از جمله مناسب سازی مسیرهای شهری ویژه معلولین و مسکن معلولین نیز دست و پنجه نرم می کنیم و به نوعی  هر روز کار در بهزیستی می تواند ما را بهشتی یا جهنمی کند.

سرپرست بهزیستی استان یزد اظهار داشت: به نوعی بهزیستی از قبل از تولد تا دوران سالمندی را پوشش می دهد از زمانی که هنوز کودکی متولد نشده مشاوره ژنتیک آن با بهزیستی است.

همین طور بعد از تولد و مبحث دوقلویی یا چندقلویی، آموزش مهارت های زندگی، کلاس های آموزشی پیش از ازدواج و بعد از ازدواج، آسیب های اجتماعی، بحث های آموزش زندگی خانواده، تحکیم بنیان خانواده و در ادامه میانسالی و دوران سالمندی جزء فعالیت های بهزیستی محسوب می شود.

وی در پایان یادآور شد: متولی سرفصل آسیب های اجتماعی هم بهزیستی است و ما در حال تدوین سند جامع کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در استان هستیم و امیدوارم بتوانیم در این سرفصل قدم هایی مثبتی را برداریم.

در ادامه سید محمد میرحاجی؛ ریاست سابق اداره بهزیستی شهرستان اشکذر گفت: سه سال و نیم در شهرستان در خدمت مجموعه بودم در واقع ما مسئولیتی که داریم به نوعی امتحان الهی است و از همه مسئولین شهرستان به دلیل همراهی و حمایت از بهزیستی تقدیر و تشکر می نمایم.

میرحاجی تصریح کرد: خوشبختانه در این چند سال بحث اشتغال و وام اشتغالزایی و اعتبارات عمرانی چندین برابر شد و در بحث اشتغال از یک میلیارد شروع کردیم و در حال حاضر این رقم به 6 میلیارد افزایش پیدا کرده، بحث عمرانی هم سال به سال با افزایش همراه بوده است.

این مسئول اظهار داشت: ما سعی کردیم تعداد پرونده در شهرستان با افزایش روبرو نشود و به سمتی برویم که توانمندسازی نماییم و به نوعی عزیزان از چرخه ی حمایت ما خارج شوند و کیفیت خدمات را بالا ببریم.

وی گفت: با توجه به اولویت ها و طبق برنامه ریزی و هدف گذاری که صورت داده بودیم و نظر به مهاجرپذیر بودن شهرتان، بحث آسیب های اجتماعی که مورد تاکید رهبری هم بود را دنبال کردیم و طبق آماری که ثبت سامانه استان شده بعد از شهرستان یزد، اشکذر بالاترین ثبت اطلاعات را در حوزه آسیب های اجتماعی داشته و به همّت دوستان شناسایی و ارائه خدمات خوبی صورت گرفت.

جمال پایه دار؛ سرپرست جدید اداره بهزیستی شهرستان اشکذر عنوان کرد: در عمر کاری ما در حوزه بهزیستی اینجا هفتمین جایی است که قسمت شد و توفیق نصیب بنده  شد که حضور پیدا کنم و امیدوارم با همراهی، همکاری و صمیمیتی که هست و با گذر زمان بیشتر خواهد شد هم بین مجموعه بهزیستی و هم عزیزانی که با بهزیستی در تعامل هستند بتوانیم خدمات مثمر ثمرتری را به جامعه هدف بهزیستی ارائه دهیم. 

این مسئول در ادامه افزود: در واقع سرمایه های بهزیستی همان نیروی انسانی، مراکز غیردولتی و خیریه و دیگر دستگاه ها و فرمانداری خواهد بود و امیدوارم در این چند صباح یک عملکرد خوب و مطلوب داشته باشیم و به نوعی نمره قابل قبولی در ابتدا از مخلوقات و در نهایت از خالق یکتا کسب نماییم و همه عاقبت به خیر شویم.

گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور فرماندار، معاون فرماندار، شهردار، بخشدار، فرمانده سپاه، جانشین نیروی انتظامی، رئیس تبلیغات اسلامی اشکذر، دیگر رؤسای ادارات شهرستان و مسئولین بهزیستی استان در فرمانداری شهرستان اشکذر برگزار گردید؛ جمال پایه دار به عنوان سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اشکذر معرفی و از زحمات سید محمد میرحاجی؛ ریاست سابق بهزیستی اشکذر تقدیر شد.

کد خبر 52503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد