این 2 مرکز پناهِ زنان و دختران "در معرض آسیب" در کرمانشاه هستند

کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت دو مرکز شبانه روزی "خانه امن" و "خانه سلامت" ویژه زنان آسیب دیده و دختران در معرض آسیب، از تمام افراد خواست در صورت مشاهده این افراد حتما با شماره 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه: دکتر فرحناز محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت دو مرکز شبانه روزی نگهداری زنان و دختران در معرض آسیب، گفت: در حال حاضر یکی از این مراکز با عنوان "خانه امن" مختص زنان آسیب دیده است.

وی افزود: ظرفیت این مرکز 20 نفر است و زنان آسیب دیده ای که از سوی خانواده در معرض تهدید قرار دارند در این مرکز نگهداری می شوند.

محمدی گفت: در این مرکز خدمات مشاوره ای، روانشناسی و آموزشی و ... به زنان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرکزشبانه روزی دیگر با عنوان "خانه سلامت" دختران در معرض آسیب نگهداری می شوند که ظرفیت این مرکز هم 15 نفر است.

محمدی گفت: دخترانی که از خانه فراری شده و در معرض تهدید و آسیب قرار دارند نیز در این مرکز نگهداری شده و تحت خدمات مشاوره ای، روانشناسی و آموزشی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: مادامی که این اطمینان حاصل نشود که دختران و زنان در محیط خارج از مرکز تحت امنیت کامل قرار دارند، این افراد از مرکز خارج نشده و همچنان در مرکز و تحت حمایت خواهند بود.

این مسئول از تمام افراد خواست که اگر زن آسیب دیده یا دختر در معرض آسیبی می شناسند حتما با شماره 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

وی افزود: اورژانس اجتماعی در پی این تماس بلافاصله به محل مراجعه کرده و درصورتی که خطری برای زن یا دختر وجود داشته باشد، این زنان و دختران با حکم قضایی به "خانه امن" یا "خانه سلامت" ارجاع می شوند.

محمدی با اشاره به فعالیت دو مرکز روزانه برای حمایت از دختران و زنان آسیب دیده گفت: مرکز روزانه  "راه نوین نیک اندیش" حمایت از زنان آسیب دیده را برعهده دارد.

وی افزود: هم اکنون 60 زن آسیب دیده تحت حمایت این مرکز قرار داشته و خدمات آموزشی، مشاوره ای، حرفه آموزی و حتی تامین بسته های معیشتی دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: مرکز روزانه "ندای مهر لبخند" هم مرکز دیگری است که حمایت از دختران در معرض آسیب را برعهده دارد و هم اکنون 80 نفر تحت حمایت این مرکز قرار داشته و خدمات آموزشی، مشاوره ای، روانشناسی و ... دریافت می کنند.

محمدی گفت: علاوه بر اینها یک مرکز سرپناه شبانه هم در محله "آقاجان" داریم که ویژه زنان کارتون خواب و زنانی است که معتاد متجاهر هستند و این مرکز هم از غروب تا صبح روز بعد خدمات رسانی دارد.

کد خبر 52484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد