بالغ بر ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی سیستان وبلوچستان هستند

نقش زنان در سلامت جامعه بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی است، از این رو سازمان بهزیستی در راستای حمایت از زنان در معرض آسیب و آسیب دیده و حداقل سازی مشکلات آنها، از طریق دفترزنان معاونت امور اجتماعی، خدمات ویژه ای به این قشر می دهد که در حال حاضر بالغ بر ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل از این خدمات بهره مند هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، بالغ بر ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند .

دکتر عباسعلی اویسی مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : نقش زنان در سلامت جامعه بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی است، از این رو سازمان بهزیستی در راستای حمایت از زنان در معرض آسیب و آسیب دیده و حداقل سازی مشکلات آنها، از طریق دفترزنان معاونت امور اجتماعی، خدمات ویژه ای به این قشر می دهد که در حال حاضربالغ بر ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل از این خدمات بهره مند هستند.

اویسی افزود : حمایت‌های مستمر و غیرمستمر بهزیستی مانند کمک هزینه درمان، کمک‌هزینه تحصیلی، بیمه‌ تامین اجتماعی، اعطای تسهیلات سرمایه کار، لوازم ضروری زندگی، ودیعه مسکن و... از جمله خدماتی است که این اداره کل به این قشر ارائه می دهد و زنانی که به دلایلی مانند فوت همسر، مفقودالاثر بودن، متواری بودن، آسیب‌های اجتماعی و از کارافتادگی بالای ۶۶ درصد؛ همسران قادر به تامین زندگی خود نباشند، می‌توانند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد : اجرای طرح گروههای همیار زنان سرپرست خانوار ودختران خودسرپرست از طریق آموزشهای فنی و حرفه ای مبتنی بر امکانات جامعه یکی از برنامه های بهزیستی در راستای بهبود شرایط زندگی زنان سرپرست خانوار می باشد که در حال حاضر در سطح استان ۷۲ گروه همیار و ۱۵۰ گروه خودیار روستایی در حال فعالیت می باشند.

دکتر عباسعلی اویسی گفت : حمایت های شغلی زنان سرپرست خانوار از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره سرمایه کار و معرفی به بنگاه های اشتغالزایی صورت می پذیرد که در سال جاری افزون بر ۱۸۵ نفر زن سرپرست از خدمات دفتر اشتغال بهزیستی استان بهره مند شدند.

کد خبر 52302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد