کانون کشوری مراکز شبه خانواده تشکیل می شود

جلسه هیئت موسس کانون با حضور دکتر محمد نصیری معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛بهره مندی از منابع و ظرفیت های بخش غیردولتی از جمله سیاست های معاونت امور اجتماعی است. بر این اساس، شکل گیری  کانون کشوری مراکز شبه خانواده توسط موسسات خیریه دارای پروانه پروانه فعالیت مراکز نگهداری کودکان فاقد سرپرست موثر(بی‌سرپرست و بدسرپرست) مورد حمایت دفتر کودکان و نوجوانان قرار گرفته است که پس از تشکیل هیئت موسس توسط ۷موسسه دارای سابقه فعالیت در این حوزه، تاکنون نمایندگان استانی موسسات خیریه دارای مراکز شبه خانواده معرفی شده اند و جلسه هیئت موسس کانون با حضور دکتر محمد نصیری معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی برگزار شد.

اعضای هیئت موسس این کانون وظیفه کانون کشوری شبه‌خانواده را رسیدگی و رایزنی در ارتباط با مسائل فرزندان تحت پوشش مراکز شبه خانواده در سطح کشور بیان کرده و اهداف آن را حمایت همه‌جانبه از فرزندان تحت سرپرستی سازمان، حفظ، ارتقاء و بهبود سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اخلاقی فرزندان، پیگیری مستمر از نهادها و مراکز موثر تصمیم‌ساز جهت وضع قوانین تسهیل‌کننده فرزندخواندگی، فرهنگ سازی جهت ارتقاء افکار عمومی نسبت به فرزندان جامعه هدف سازمان و پیگیری و رایزنی با نهادهای مختلف در راستای ورود فرزندان به عرصه‌های مختلف ورزشی، اجتماعی، هنری، علمی و... دانستند.

دکتر نصیری در این جلسه ضمن تاکید بر رویکرد حمایت جدی از امر فرزندخواندگی و بازپیوند فرزندان به خانواده ها به عنوان سیاست اصلی در حوزه شبه خانواده، تشکیل این کانون را یکی از نقاط ارزشمند در مسیر رو به رشد ارتقای زندگی فرزندان تحت پوشش سازمان بیان کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر ۴۵۰ موسسه مدیریت ۶۳۰ مرکز شبه خانواده را با حضور حدود ۹هزار کودک فاقد سرپرست موثر(بی سرپرست و بدسرپرست) بر عهده دارند.

مجمع عمومی کانون شبه خانواده کشوری با حضور ۵۰ نماینده از سراسر کشور در نیمه اول اسفندماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 51636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =