موضوع یک سوم مأموریت‌های اورژانس اجتماعی، کودک‌آزاری است

واحدهای سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی، در ۲۰ شهرستان خراسان رضوی در حال خدمت رسانی به جامعه‌ی هدف هستند.

به گفته معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی این واحدها توسط روان‌شناسان، مددکاران اجتماعی و متخصصین مرتبط در راستای کاهش یا حل مشکل پیش آمده، مداخله‌های علمی تخصصی انجام می‌دهند.

شهره شاهرودی گفت: ۱۸ خودرو ون و ۹ خودرو سواری در سطح ۲۰ شهرستان در این قسمت مشغول خدمت هستند و در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ نقطه‌ای از استان، از خدمات این بخش بی‌بهره نیست.

وی با بیان اینکه حتی در شهرستان‌های تازه‌تأسیس که از نظر قانونی شرایط داشتن اورژانس اجتماعی را ندارند از طریق واحدهای سیار در شهرستان‌های همجوار، خدمات مداخله‌ای و پیشگیرانه را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: در ۹ ماه اول امسال بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مأموریت توسط این واحدها عملیاتی شده که به طور میانگین روزانه بیش از ۲۴ مأموریت انجام شده است.

شاهرودی گفت: در این مأموریت‌ها کودک‌آزاری با ۴۴ درصد، اقدام به خودکشی ۳۰ درصد و همسرآزاری ۱۲درصد، بیشترین فراوانی مراجعات را داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مأموریت‌های انجام شده یا از طریق تماس مستقیم مردم و یا از مسیر ارجاع توسط دستگاه‌های همکار از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

موضوع یک سوم مأموریت‌های اورژانس اجتماعی، کودک‌آزاری است

وی همچنین با یادآوری اینکه اورژانس اجتماعی به منظور مداخله‌های فوری تخصصی و کاهش آسیب و تنش در بحران‌های فردی و خانوادگی، تأسیس شده گفت: زوجین متقاضی طلاق و دارای اختلافات خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب‌دیده، کودکان خیابانی، همسران، سالمندان و کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و افرادی که افکار یا قصد خودکشی دارند، مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که می‌توانند از خدمات اوژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی همچنین یادآور شد: برای استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی، داشتن معرفی‌نامه یا ارجاع از سوی دستگاه‌ها الزامی نیست و افراد می‌توانند به صورت خودمعرف به اورژانس اجتماعی مراجعه و از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه اول امسال بیش از ۲ هزار و ۱۲۶ نفر در مراکز مربوط به اورژانس اجتماعی پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۶۲۶ نفر به صورت سرپایی و ۴۸۰ نفر به شکل پذیرش در خوابگاه‌ها از خدمات مراکز مداخله در بحران بهزیستی استان استفاده کرده‌اند.

وی گفت: در بخش پذیرش در مراکز مداخله در بحران در سطح استان، کودک آزاری با ۳۹ درصد، همسرآزاری با ۲۵ درصد، خودکشی با ۱۷ درصد و فرار از منزل با ۱۰ درصد، بیشترین فراوانی را دارا بوده‌اند.

کد خبر 51382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد