پاکدشت| انجام همزمان طرح معاینات روستایی غربالگری بینایی و شنوایی کودکان در ۲۲ روستا

انجام همزمان طرح معاینات روستایی غربالگری بینایی و شنوایی کودکان ۳ تا ۶ ساله بصورت رایگان در روستاهای شهرستان انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس بهزیستی پاکدشت در این خصوص گفت: براساس نیاز سنجی و برنامه ریزی های صورت گرفته، بینایی سنجی یکی از موارد مهم در مناطق روستایی است که این طرح بصورت همزمان در تمامی روستاهای بخش مرکزی و بخش شریف آباد در ۲۲ روستای سطح شهرستان همزمان با طرح معاینه چشم با دستگاه و غربالگری شنوایی از ابتدای دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه اجرا میگردد.

محمود برزگر در ادامه گفت: ۲۰۰۰ کودک طرح پیشگیری از تنبلی چشم و شنوایی غربالگری شده است.

برزگر افزود: غربالگری از بیماریهای مربوط به چشم و گوش از اهداف این غربالگری است که برای افراد کم برخوردار امکان معاینات فراهم میگردد تا از بروزمعلولیت ها پیشگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه غربالگری تنبلی چشم تحت عنوان آمبلیوپی برای کودکان زیر ۶ سال توسط بهزیستی در طول سال انجام می شود که به دلیل عدم دسترسی و یا فاصله زیاد مناطق حاشیه و آسیب شهرستان پاکدشت امکان حضور برای ساکنین این مناطق در مراکز داخل شهر مقدور نبود که بر این اساس برنامه ریزی شده است تا با حضور غربالگران بینایی و شنوایی سنجی این خدمات بصورت رایگان با هماهنگی و همکاری دهیاران محترم روستاها ارائه گردد.

کد خبر 50757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد