در رسانه|  احداث گرمخانه ویژه افراد فاقد سرپناه موقت در شهر همدان

همدان- قلمنا- فرماندار همدان با اشاره به لزوم همکاری با شهرداری در احداث و مدیریت گرمخانه ویژه افراد فاقد سرپناه موقت، اظهار کرد: فرهنگ سراهای در اختیار مدیریت شهری نیز از جمله مراکزی است که باید با برنامه ریزی و پویایی کامل فعال باشند.

قلم، محمدعلی محمدی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان گفت: همه دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی باید برای پیشگیری از اعتیاد برنامه داشته باشند و از ظرفیت های موجود بطورکامل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این شورا گزارشهای آماری ملاک نیست، افزود: از بیان مسایل تئوری و آمارها در این جلسات باید عبور کنیم و در راستای برنامه های مشخص و عملیاتی شدن امور پیشگیرانه برویم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اجرای تمامی بندهای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، تصریح کرد: معتادان متجاهر امنیت روانی و فضای عمومی شهر را به خطر می اندازند و مشاهده اینگونه افراد با وضعیت ظاهری و رفتاری نامطلوب در شان مردم همدان و جامعه ما نیست.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر صرفا معطوف به برخورد پلیس با این پدیده نیست، افزود: بسیاری از ظرفیتهای موجود ما از جمله مراکز ورزشی و فرهنگی آنطور که باید در دسترس عموم قرار نمی گیرد و و با بهانه های واگذاری به بخش خصوصی، خراب شدن امکانات و دیگر موارد استفاده حداقلی داریم.

محمدی اضافه کرد: مراکز ورزشی، پایگاههای سلامت اجتماعی، مدارس، مساجد، کانونها و حسینیه ها همه و همه باید در حداکثر ساعات برنامه ریزی و برای مردم قابل استفاده باشد تا شهر دچار رخوت و این آسیبهای اجتماعی نشود.

فرماندار همدان با اشاره به لزوم همکاری با شهرداری در احداث و مدیریت گرمخانه ویژه افراد فاقد سرپناه موقت، اظهار کرد: فرهنگ سراهای در اختیار مدیریت شهری نیز از جمله مراکزی است که باید با برنامه ریزی و پویایی کامل فعال باشند.

وی افزود: ضعف اعتقادات مذهبی با افزایش آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد رابطه مستقیم دارد و لازم است ضمن تبیین آثار مخرب این بلای خانمان سوز در جامعه به افزایش مهارت های فردی، اجتماعی و تقویت اعتقادات در فرزندان بیش از پیش توجه شود.

محمدی فراهم نمودن زیرساختها و پیش بینی برنامه های مفرح و سالم را از جمله ضرورت های مورد نیاز جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: در جلسات آتی این شورا دستگاه های اجرایی عضو برنامه های مشخص خود را در این راستا اعلام کنند.

کد خبر 50746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد