والدین سنجش اضطراب کودکان را جدی بگیرند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرودگفت: سامانه غربالگری اضطراب به نشانی http://moshavereh.behzisti.gov.ir در دسترس والدین است و ضروری است خانواده های دارای کودک ۵ و ۶ ساله با مراجعه به نشانی فوق نسبت به ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ایجرود، رضا نوروزی اظهار کرد: در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن  اضطراب در دوره نوجوانی و بزرگسالی شاهد  افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر خواهیم بود.

وی از حمایت بهزیستی از هزار نفر از اقشار کم برخوردار و دارای معلولیت خبر داد و گفت: در شهرستان ایجرود ۸۰۰ فرد دارای معلولیت و ۱۱۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این بهزیستی قرار دارند.

این مسئول با اشاره به فعالیت دو مرکز مثبت زندگی در این شهرستان افزود: در حال حاضر ۹۷۹ پرونده مددجویان واحد اجتماعی و توانبخشی  تحت پوشش بهزیستی به مراکز  مثبت زندگی واگذار شده است و دسترسی مددجویان برای دریافت خدمات به این مراکز تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان مشارکت نقدی و غیر نقدی توسط خیرین ایجرودی به مددجویان نیازمند تحت حمایت این بهزیستی اهدا شده است، افزود: در طی سه ماهه اخیر نیز ۷۵ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۳۷۵ میلیون ریال اهدایی از سوی خیرین این شهرستان در بین مددجویان بی بضاعت تحت حمایت بهزیستی توزیع گردیده است.

نوروزی با اعلام اینکه در شهرستان ایجرود، در حال حاضر ۷۰ دانش آموز بی بضاعت تحت حمایت بهزیستی قرار دارد، افزود: از این تعداد ۱۱ دانش آموز معلول در مدارس عادی تحصیل می کنند و ۱۹ دانش آموز معلول نیز در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند و ۴۰ نفر  از دانش آموزان نیز فرزندان معلولین و زنان سرپرست خانوار هستند که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۶ دانشجوی دارای  معلولیت ویا عضوخانواده معلول در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند، و پرداخت هزینه تحصیل و تهیه سمعک، عینک و لوازم توانبخشی و ... از دیگر اقدامات اداره بهزیستی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت است.

کد خبر 50737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد