ادارات کل خراسان رضوی، اطلاعات دسترس‌پذیری محیط اداری را تا پایان بهمن به دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان اعلام کنند

دبیر ستاد مناسب‌سازی خراسان رضوی گفت: در اجرای دستور رئیس ستاد مناسب‌سازی استان، با ادارات کل استان مکاتبه و درخواست شد که وضعیت مناسب‌سازی تمام ادارات و مجموعه‌های تحت پوشش خود را به دبیرخانه ستاد اعلام نمایند.

مسعود فیروزی یادآور شد: بر اساس دستور معاون استاندار و جانشین رئیس ستاد مناسب‌سازی خراسان رضوی، تمام ادارات کل استان موظف شدند وضعیت دسترس‌پذیری مجموعه‌های تحت نظارت‌شان را قبل از جلسه آینده‌ی ستاد در بهمن‌ماه اعلام کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، با تمام ادارات کل استان مکاتبه شده و مقرر شده میزان رعایت مناسب‌سازی در محیط‌های اداری را بر حسب خوداظهاری اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر مبنای این داده‌ها، بانک اطلاعات مناسب‌سازی استان تشکیل و سپس با بازرسی، راستی‌آزمایی خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه، نتیجه‌ی داده‌های اعلامی و راستی‌آزمایی این اطلاعات، در جلسه‌ی آینده کمیته فنی ستاد که هفته آینده تشکیل می‌شود مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه‌ی آن برای تصمیم‌گیری به جلسه ستاد بهمن‌ماه خواهد رفت.

فیروزی اظهار داشت: در جلسه قبلی ستاد مناسب‌سازی مصوب شد که برای آن گروه از ادارات کل که مجموعه‌های مناسب‌سازی نشده دارند تعیین مهلت می‌شود که این نقایص و کاستی‌ها را برطرف کنند.

وی یادآور شد: بهزیستی با کمک تشکل‌های مردم‌نهاد معلولین، نهاد نظارتی و راستی‌آزمایی تشکیل داده که می‌تواند اطلاعات خوداظهاری ادارات کل را بررسی و نتیجه را به ستاد مناسب‌سازی استان اعلام کند که مشخص می‌شود ادارات کل تا چه اندازه در راستای اطلاعات ارائه شده، اقدام واقعی داشته‌اند.

ادارات کل خراسان رضوی، اطلاعات دسترس‌پذیری محیط اداری را تا پایان بهمن به دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان اعلام کنند

دبیر ستاد مناسب‌سازی خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در این زمینه از سایر استان‌ها جلوتر است گفت: معاون استاندار از همه اعضا خواست که در جهت مهیا سازی شرایط برای تجلی استان دسترس‌پذیر حداکثر تلاش خود را داشته باشند.

وی افزود: در این جلسه همچنین معاون استاندار از اینکه برخی مدیران اجرایی، موضوع مناسب‌سازی را جدی نمی‌گیرند یا به آن اعتقادی ندارند انتقاد کرد و خواستار پاسخ‌گویی آنان به ستاد مناسب‌سازی استان شد.

وی همچنین از تأسیس سامانه‌ی سراسری مناسب‌سازی از سوی وزارت کشور خبر داد و گفت: این سامانه بزودی راه‌اندازی می‌شود و اطلاعات وضعیت مناسب‌سازی در همه استان‌ها بر اساس خود اظهاری ادارات کل و زیرمجموعه‌ها در این سامانه قرار می‌گیرد.

فیروزی گفت: مقرر شده اداراتی که بهترین شرایط مناسب‌سازی را داشته باشند و ضوابط قانونی را رعایت کنند به عنوان سازمان‌ دوستدار معلولین، نشان طلایی، نقره‌ای و برنزی دریافت کنند.

وی همچنین گفت: از ادارات کل و محیط‌های اداری که بگذریم، قرار شده در جلسه آینده ستاد که حسب دستور معاون استاندار، اواخر بهمن‌ماه تشکیل می‌شود، وضعیت مناسب‌سازی در سایر محیط‌ها و اماکن مانند محیط‌ها و مراکز درمانی و پیراپزشکی و سایر مراکزی که مراجعه‌ی ضروری دارند نیز مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات و نقایص پیگیری شود.

کد خبر 50721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد