نشست مشترک مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و بازرس ویژه قوه قضائیه

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بازرس ویژه قوه قضائیه و جمعی از مدیران قضایی استان، نشست مشترک برگزار کردند.

در این نشست، طرح‌ها و برنامه‌های مشترک دستگاه قضایی و بهزیستی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و مقرر شد همکاری این دو نهاد در زمینه‌های اجتماعی گسترش یابد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این نشست گفت: طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح پیشگیری از طلاق، برنامه ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر، برنامه ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان و برنامه‌ی صیانت از تحکیم خانواده با همکاری دو نهاد در دست انجام است.

مسعود فیروزی افزود: خوشبختانه خراسان رضوی، کارنامه‌ی موفقی در این طرح‌ها داشته و در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از طلاق، با ابتکار بهزیستی و دادگستری خراسان رضوی اجرایی شده و سپس به سطح کشور گسترش یافته است گفت: این طرح اکنون یک الگوی کشوری است و در سطح تمام استان‌ها اجرایی شده است.

فیروزی همچنین برنامه ساماندهی کودکان کار و خیابان با هماهنگی بهزیستی و نظارت دستگاه قضایی نیز در استان خراسان رضوی اجرای موفقی داشته و اکنون در حال تبدیل شدن به یک الگوی کشوری است.

وی با یادآوری اینکه در جلسه مشترک با مدیران قضایی استان و بازرسی ویژه قوه قضائیه، همکاری دو نهاد مورد تأکید قرار گرفت گفت: کارها و برنامه‌هایی که بین دستگاه‌های مختلف مشترک است با نظارت دستگاه قضایی، اجرای بهتر و منظم‌تری دارد و لذا این تجربه‌ی موفق، می‌تواند الگوی سایر استان‌ها قرار گیرد.

نشست مشترک مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و بازرس ویژه قوه قضائیه

فیروزی گفت: در این جلسه همچنین دو چالش پیش روی بهزیستی مورد بحث قرار گرفت که یکی از آنها سالمندان مجهول الهویه و رها شده بود و دیگری، در خصوص بیمارانی است که دوره‌ی درمان‌شان در مراکز درمانی سپری شده و بلا صاحب هستند.

وی با یادآوری اینکه نامه‌ها و ابلاغاتی در سطح بالا صادر شده که گویا نگهداری از این افراد به بهزیستی محول گردیده گفت: خوشبختانه در استان خراسان رضوی با میان‌داری دادستان مشهد، این مشکل به نحوی مناسب حل شده که افراد ظاهرا بلاصاحب و رها شده چه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و چه در سایر مراکز و نهادها، توسط دستگاه قضایی و زیرمجموعه‌های آن در ثبت اسناد و ثبت احوال، شناسایی و بررسی می‌شوند که اگر این افراد واقعا بلاصاحب یا محجور هستند توسط دادستان سرپرستی شوند یا قیم قانونی برایشان تعیین گردد که بر اموال و دارایی‌هایشان نظارت کرده و هزینه‌های نگهداری و درمان‌شان نیز پرداخت گردد.

فیروزی گفت: ما از بازرس ویژه قوه قضائیه خواستیم که این الگوی شناسایی و تعیین قیم در سطح بالا پیگیری شود که اگر هم قرار است این افراد در مراکز بهزیستی نگهداری شوند هزینه درمان و توانبخشی آنها توسط قیم یا دستگاه متولی پرداخت گردد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، مراکز سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن ما از نظر ظرفیت تکمیل هستند و پذیرش در آنها مقدور نیست و لذا اگر قرار باشد مددجویان جدید پذیرش شوند باید هزینه‌های یارانه‌ی این افراد و همچنین هزینه‌های درمان و توانبخشی آنان تأمین گردد.

وی همچنین یادآور شد: در این نشست مقرر شد موضوعات مطرح شده، از سوی بازرس ویژه قوه قضائیه در سطح کشور و در شورای عالی قضایی پیگیری شود.

کد خبر 50628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد