اختتامیه ۳ جشنواره مرتبط با افراد دارای معلولیت در دهه فجر انقلاب

مراسم اختتامیه جشنواره‌های «کوچه‌های زندگی مبتنی بر بالندگی»، «سندرم دل بیقرار» و «روی پای خودم»، همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، این نهاد در سال جاری ۴ جشنواره مختلف در ژانر ادبیات نمایشی و داستانی، فیلم و عکس با محتوای فعالیت‌ها و زندگی افراد دارای معلولیت به صورت مجازی برگزار نموده است.

حمیدرضا علیزاده گفت: اختتامیه یکی از این جشنواره‌ها با دو جشنواره‌ای که از سال گذشته آغاز شده بود در هفته بزرگداشت معلولین برگزار شد و اختتامیه سه جشنواره دیگر در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در دوران بیماری کرونا، افراد دارای معلولیت، بخصوص آنها که در منازل‌شان بودند و قادر به فعالیت‌های روزمره نبودند در محور توجه ما قرار داشتند گفت: جشنواره‌های ادبی و فرهنگی را با محوریت این افراد، محدودیت‌های دوران کرونا و مشکلات این افراد برگزار کردیم و خوشبختانه، صدها نفر در استان در این جشنواره‌ها شرکت کردند.

علیزاده گفت: جشنواره «سندرم دل بیقرار» حاوی دل‌نوشته‌های افراد دارای معلولیت، اعضای خانواده‌هایشان و سایر شهروندان از محدودیت‌های دوران کرونا در مورد معلولین می‌باشد.

وی ادامه داد: در جشنواره «کوچه‌های زندگی مبتنی بر بالندگی» آثار تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه شامل خاطرات و دل‌نوشته‌ها و آثار ادبی این گروه است که در باره مددجویان‌شان به زیور قلم آراسته‌اند.

علیزاده گفت: جشنواره «روی پای خودم» به آثاری اختصاص دارد که در مورد مناسب‌سازی، موانع و مشکلات افراد دارای معلولیت در جامعه و محدودیت‌های ناشی از این موضوع در سطح جامعه پرداخته شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه، محدودیت‌های کرونایی در حال مرتفع شدن است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و شرکت فراگیر در واکسیناسیون، شرایطی فراهم شود که بتوانیم جشنواره‌های حضوری را در زمینه‌های مختلف برگزار کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی، با داشتن ۱۳۲ هزار معلول پرونده‌دار که شمار قابل توجهی از آنها دارای استعدادهای هنری می‌باشند امکان برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری در سطح کشور را دارا می‌باشد که در سال‌های گذشته، جشنواره‌های تئاتر، موسیقی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم و عکس و ادبیات داستانی را برگزار کرده و موفق هم بوده است.

علیزاده تأکید کرد: ما که از نزدیک شاهد آثار مثبت این جشنواره‌ها در بین مددجویان از جمله استقلال، عزت‌مندی و توانمندسازی آنان هستیم با قوت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین بیان داشت: خودآگاهی، خودباوری، جرأت‌مندی، توانمندی و عزت نفس، از جمله آثار مثبت این جشنواره‌ها در بین افراد دارای معلولیت است که به پایان انزوای آنان در خانه و حضور آنها در جامعه کمک می‌رساند.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم شاهد حضور مهمانانی از بهزیستی کشور در مراسم اختتامیه جشنواره‌های یاد شده باشیم و تعدادی از برگزیدگان را به صورت حضوری داشته باشیم که از آنها توسط مدیران، قدردانی و تجلیل به عمل آید.

کد خبر 50567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد