تایید کمیسیون پزشکی شرط اول دریافت خدمات توانبخشی است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سلطانیه از حمایت بهزیستی برای ۴۰۰ نفر از افراد کم برخوردار این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۷۸ پرونده مربوط به امور توانبخشی و ۳۱ پرونده  مربوط به بخش  حمایتی اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان سلطانیه اصغر بوئینی با اشاره به برگزاری کمیسیون های پزشکی برگزار شده در این شهرستان عنوان کرد: طبق ماده ۱ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تایید معلولیت افراد منوط به تشخیص کمیسیون پزشکی، تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت است و از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۸ پرونده مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در حوزه توانبخشی تایید کمیسیون پزشکی در راستای صدور کارت معلولیت، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مطلوب و بهینه، معافیت سربازی و در حوزه اجتماعی تعیین شدت از کارافتادگی و برقراری مستمری ماهیانه برای توانخواه تشکیل می شود.

 این مسئول تصریح کرد: مناسب‌سازی، دسترس‌پذیر کردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان از مسائل مهمی است و تلاش برای مناسب‌سازی منزل و خودروی معلولان از اولویت‌های بهزیستی بوده و در سال جاری ۲۰ میلیون تومان در راستای مناسب‌سازی فضای زندگی و خودروی مددجویان هزینه شده‌ است.

بوئینی با اشاره به ضرورت پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اظهار داشت: ۶ میلیون تومان کمک هزینه ایاب و ذهاب به ۱۱ نفر از معلولین پرداخت شده است.

وی افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندی‌های‌شان است از این رو ۴ نفر از افراد شناسایی شده نیز از تسهیلات cbr  برخوردار شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سلطانیه یادآور شد: سامانه پیامکی معبر به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ برای طرح مشکلات حوزه مناسب‌سازی معابر، اماکن عمومی، محیط‌های شهری و ساختمان‌های اداری تدارک دیده شده است و شهروندان نیز می‌توانند موانع و مشکلات شهری را از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 50397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد