قرارگاه جامع محرومیت زدایی مانعی برای موازی کاری دستگاه‌های اجرایی و خیرین

صبح امروز جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با حضور معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی استان و اعضای شورا در استانداری برگزار و بر تشکیل قرارگاه جامع محرومیت زدایی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت جذب مشارکت‌های مردمی و محرومیت‌زدایی، گفت: بر اساس احادیث و روایت، تکلیف شرعی وجود دارد تا محرومین، در محرومیت نمانند.

محمدرضا جان‌نثاری افزود: علاوه بر اینکه این کار، یک تکلیف شرعی است و مبانی شرعی محکمی دارد، از لحاظ قانونی نیز وجود قانون مصوب مجلس برای امر مشارکت‌های مردمی بهزیستی، بسیاری از نگرانی‌ها برای موسسات را از بین برده و همچنین از لحاظ وجدانی نیز از مسائل مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی با تاکید بر تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان، گفت: در تشکیل این قرارگاه تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان باید در ذیل ساختار استانداری قرار گرفته و همه حوزه‌های مرتبط حضور داشته باشند چرا که تشکیل قرارگاه جامع محرومیت‌زدایی می‌تواند بسیاری از ادارات و خیرین را از موازی کاری خارج کند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از تمام مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و ... تمام اقدامات و رسیدگی به محرومین و نیازمندان واقعی مورد رصد قرار گرفته و خدمات با عدالت بیشتری ارائه خواهد شد.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در این راستا، بین دستگاه‌های ذی‌ربط، حد فاصل مشخص شده و از موازی‌کاری جلوگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به جذب و جلب مشارکت‌های مردمی، اظهار کرد: بهزیستی حلقه واسط بین خیران و نیازمندان جامعه است که باید ضمن حفظ عزت نفس و حرمت مستضعفان، نیات خیرین و مردم را در راستای کمک به محرومان عملی سازند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تصریح کرد: برای جذب مشارکت از کارخانه، مجتمع و شرکت‌های برخوردار اقتصادی، باید ردیف بودجه تعیین کرد تا چندین برابر مشارکت‌های عموم مردم، تزریق مالی به بهزیستی داشته باشند.

جان‌نثاری بهزیستی را امین مردم دانست و گفت: جذب مشارکت مردمی، وظیفه عموم مردم است و هر کسی که خود را مسلمان می‌داند، باید به این مهم اهتمام داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان نسبت به اجرای برنامه و طرح‌های نوآورانه و هدایت مشارکت اقشار گوناگون جامعه، اعم از عموم مردم، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و موسسات خیریه اقدامات مختلفی انجام داده است.

ولی‌اله نصر، به اجرای طرح شکرانه سلامت توسط بهزیستی در راستای جذب کمک‌های نقدی برای مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: کارمندان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در صورت اعلام رضایت پنج رقم آخر حقوق ماهیانه خود را به بهزیستی اهدا کنند تا این مبلغ از حساب آنها کسر و جهت مسکن، جهیزیه، تحصیل و اشتغال مددجویان بهزیستی هزینه شود.  

کد خبر 50176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد