برقراری مستمری ماهیانه برای خانواده های چند قلو توسط بهزیستی ایلام

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: مستمری ماهیانه برای خانواده های دارای فرزند دو قلو به بالا که شرایط لازم داشته اند توسط این اداره کل برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، عبدالصباح کارزانی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این اداره کل با توجه به هزینه بالای فرزندان دو قلو و چند قلو از طریق برقراری مستمری از خانواده های این کودکان حمایت می کند.

وی بیان کرد: هم اینک از مجموع 850 خانوار دارای فرزند دوقلو  و پس از آزمون وسع، برای سه دهک اول به تعداد 207خانوار، از مجموع 29خانوار دارای فرزند سه قلو 25خانوار و همچنین یک خانواده چهار قلو مستمری برقرار شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این در طول سال نیز کمکهای موردی به این خانواده ها متناسب با اعتبارهای ابلاغی پرداخت می شود.

*** حمایت بهزیستی از 69کودک بی سرپرست و بدسرپرست

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام همچنین با اشاره به حمایت این اداره کل  از   69 کودک بی سرپرست و بدسرپرست ادامه داد: این کودکان در طرحی با عنوان تحت مراقبت در خانواده  نزد اعضا خانواده های درجه یک و یا بستگان نگهداری می شوند و از حمایتهای بهزیستی برخوردارند.

وی پرداخت امداد ماهیانه، خدمات مددکاری، مشاوره ای، کمک هزینه تحصیلی و درمان را از جمله حمایتهای این اداره کل از این کودکان عنوان کرد.

به گفته کارزانی، علاوه بر این هم اینک 9 نوزاد، کودک و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در مرکز شیرخوارگاه و خانه کودک و نوجوان این اداره کل نگهداری می شوند.

کد خبر 50161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد