آماده باش کمیته‌های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بهزیستی استان‌های کشور

مدیر کل کمیته پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از بررسی زمینه‌های تهدید و بحران در سطح مدیران عالی این نهاد خبر داد.

محمد رضا کاظم‌زاده که ظهر امروز در جمع اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی سخن می‌گفت افزود: رئیس سازمان بهزیستی، نگرش خاصی به موضوع مدیریت بحران و پدافند غیر عامل دارد و در جلسه‌ای که برای بررسی این موضوع در سطح مدیران سازمان داشتیم ایشان تأکید کرد که برای پیشگیری از تهدیدات و بحران‌های احتمالی، همه‌ی اقدامات لازم برنامه‌ریزی شود.

وی خاطر نشان کرد: به جهت اینکه بسیاری از خدمات بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده و اکثریت جامعه هدف از این بخش خدمات می‌گیرند لذا پاسخ به موقع مطالبات این بخش از جمله یارانه‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است تا نارضایتی در جامعه هدف یا مراکز ایجاد نشود.

وی ادامه داد: کمیته‌های پدافند غیر عامل بهزیستی استان‌ها باید تهدیدات پدافندی و زمینه‌های بحران‌خیز در مراکز و خدمات را شناسایی و راهکارهای پیشگیری از این موارد را در گزارشی به ستاد سازمان ارائه کنند.

وی همچنین از وجود مشکلاتی در زمینه پرداخت‌های کارکنان مراکز مثبت زندگی یاد کرد و گفت: این موارد نیز باید توسط بهزیستی استان‌ها بررسی و نتیجه‌ی بررسی با راهکار عملیاتی به بهزیستی کشور گزارش گردد.

کاظم‌زاده با یادآوری این نکته که کشور ما زمینه‌های بحران‌ها و حوادث طبیعی دارد گفت: با اقدامات پیشگیرانه و تمهیداتی که اندیشیده شد، خوشبختانه در سطح جامعه هدف بهزیستی در استان‌های سیل‌زده‌ی روزهای اخیر مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان، هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم و آسیب‌ قابل ذکری در بین نبود.

وی تأکید کرد: کمیته‌های مدیریت بحران در بهزیستی استان‌ها در آماده باش کامل قرار دارند تا بحران‌های احتمالی پیش رو در زمستان را مدیریت و وضعیت جامعه هدف استان‌ها را رصد کنند.

وی ضمن قدردانی از بهزیستی خراسان رضوی به خاطر آنچه وی عملکرد بسیار خوب در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نامید گفت: توافق‌نامه‌ای تنظیم شد که اعتبار ویژه‌ای به این موضوع اختصاص یابد که طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

مدیر کمیته‌ی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سازمان بهزیستی کشور گفت: رتبه‌بندی مراکز تحت نظارت بهزیستی در خراسان رضوی، الگوی عملیاتی در کشور شده است.

وی ضمن قدردانی از مدیریت بهزیستی خراسان رضوی در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل گفت: مدیریت بهزیستی خراسان رضوی، عملکرد بسیار خوبی در این دو بخش داشته که نتایج رضایت‌بخشی داشته و موجب فعال شدن استان‌های دیگر شده است.

در پایان این جلسه، اعضای کمتیه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، از مدیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بهزیستی کشورف لوح تقدیر دریافت کردند.

کد خبر 50091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد