تشکیل کارگروه ویژه اسکان موقت برای افراد بی‌خانمان و فاقد سرپناه در بهزیستی خراسان رضوی

بهزیستی خراسان رضوی به منظور تقویت هماهنگی و فراهم‌سازی زمینه‌های پذیرش فوری افراد آسیب‌پذیر، بی‌خانمان و بی‌سرپناه در هفته‌های پیش رو، یک کارگروه ویژه تشکیل داد.

به گفته‌ی مسؤول کارگروه اقدام و عمل مدیریت بحران بهزیستی خراسان رضوی، این کارگروه با شروع فصل سرما و ضرورت آمادگی فوری مراکز برای اسکان موقت افراد بی‌سرپناه و معتادان کارتن‌خواب، تشکیل و کار اجرایی خود را آغاز کرده است.

مسعود فیروزی افزود: امروز دومین جلسه اجرایی این کارگروه با حضور معاونت‌ها و کارشناسان حوزه‌های مختلف برگزار گردید که در آن مکاتبه سریع با مدیران بهزیستی در شهرستان‌ها، بررسی فوری زمینه‌ها و امکانات پذیرش در کل استان، هماهنگی با مقامات اجرایی شهرستان‌ها و همچنین مکاتبه با مدیریت بحران در شهرستان‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

وی از وجود ۷ سرپناه شبانه در استان تحت نظارت این نهاد خبر داد و گفت: علاوه بر شلترها، مراکز کاهش آسیب نیز در مشهد و تعدادی از شهرستان‌ها فعال هستند و می‌توانند پذیرای افراد معتاد بی‌خانمان و فاقد سرپناه و افراد آسیب‌دیده‌ی فاقد خانواده باشند.

فیروزی گفت: در این مراکز غذای گرم، استحمام، خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین سرپناه و مکان استراحت در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل و فعالیت این کارگروه به اطلاع مقامات استان نیز رسیده و برای پذیرش این گروه‌ها از سوی بهزیستی اعلام آمادگی شده است.

وی همچنین یادآور شد: در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف نیز اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته و ادامه خواهد یافت که مسؤولین مرتبط در دستگاه‌های مختلف و همچنین افراد نیازمند سرپناه از این امکانات مطلع شوند.

مسؤول کارگروه ویژه اسکان موقت افراد آسیب‌پذیر و بی‌خانمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین به رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها دستورات لازم داده شده که با مسؤولین شهرستان، شهرداری‌ها، اعضای مدیریت بحران شهرستان‌ هماهنگ بوده و مراکز تحت نظارت بهزیستی را برای در نظر گرفتن امکانات ویژه اسکان موقت، بررسی نمایند و گزارش عملیات را به کارگروه استان گزارش کنند.

کد خبر 49941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد