مردم جهت پیشگیری از معلولیتها، مشاوره ژنتیک را جدی بگیرند

رئیس بهزیستی میبد در جمع صنف آرایشگران گفت: مردم جهت پیشگیری از معلولیتها مشاوره ژنتیک را جدی بگیرند.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان میبد؛ سید محسن فلاح، رئیس اداره بهزیستی شهرستان در بازدید صنف آرایشگران از مرکز تحقیقات ژنتیک میبد گفت: با تجهیزاتی که مرکز تحقیقات ژنتیک میبد از آن برخوردار است بیش از ۹۰درصد آزمایش‌های غربالگری، کاریوتایپ و مولکولی استان در این مرکز انجام می‌گیرد.

وی در ادامه به رشد ۲۰درصدی آزمایش‌ها در مرکز تحققات ژنتیک میبد اشاره کرد و افزود: با کادر تخصصی که مرکز از آن بهره می‌برد آزمایش‌ها ارزان‌تر و با سرعت بیشتر از سایر مراکز صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه خدمات مشاوره و آزمایشی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و مددجویان در این مرکز رایگان است تصریح کرد: درسال ۹۹، دو میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک یارانه بهزیستی به این امر اختصاص داده شده است و جمع زیادی از مددجویان، مشاوره و آزمایش ژنتیک را دراین مرکز به صورت رایگان انجام داده اند.

فلاح با اشاره به خدمات این مرکز گفت: ابتدا مشاوره ژنتیک به وسیله پزشک متخصص در مرکز تحقیقات ژنتیک انجام می‌گیرد و اگر نیاز به آزمایش باشد در قالب آزمایش و غربالگری‌های ژنتیک انجام می‌شود و در نهایت اگر نیاز به کنترل قبل از تولد بود؛ ازطریق آزمایش مولکولی و سیتوژنتیک مولکولی کار ادامه می‌یابد.

او با بیان اینکه  تمام اصناف از جمله صنف آرایشگران بانوان  می‌توانند در خصوص اهمیّت مشاوره های ژنتیک جهت پیشگیری از معلولیت ها به مراجعین خود اطلاع رسانی دقیقی نمایند و از مردم و خیّرین تقاضا داریم به بیمارانی که هزینه آزمایش را ندارند کمک کنند.

گفتنی است؛ در پایان؛ رجبی  سوپروایزر مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در خصوص مباحث ژنتیک توضیحاتی را ارایه نمود وبه سوالات ژنتیکی صنف آرایشگران پاسخ داد.

کد خبر 49916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد