سبزوار | اجرای طرح آگاه‌سازی زنان و دختران در حوزه خودمراقبتی و افزایش تاب‌آوری در سبزوار

کارشناس مسؤول طرح آگاه‌سازی زنان و دختران در معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از کارگاه‌های آموزشی گروه‌های هدف در بهزیستی سبزوار بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی سبزوار، بتول بداغ‌آبادی در این بازدید بر تعمیق آموزش‌ها و اثربخشی آنها در گروه‌های هدف تأکید کرد.

وی که به همراه کارشناسان طرح در بهزیستی استان و سبزوار این بازدید را انجام می‌داد افزود: این کارگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان جامعه هدف مؤثر است.

به گفته کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی کارگاه‌های آموزشی برای هر گروه با محتوای آموزشی تعیین شده ۲۴ ساعت می‌باشد که در چند جلسه برگزار می‌گردد.

مریم کاشفی گفت: تسهیلگرانی که طبق شیوه‌نامه‌ی سازمان بهزیستی انتخاب شده‌اند پس از آموزش‌های لازم برای ارائه‌ی این آموزش‌ها به گروه‌های هدف در شهرستان‌ها تعیین گردیده‌اند.

وی یادآور شد: مربیان این کارگاه‌ها تحصیل‌کردگان رشته‌های مددکاری، روان‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم تربیتی می‌باشند که غالبا کارشناسی ارشد دارند.

وی خاطر نشان کرد: در بازدید از چهار کارگاه در سبزوار کیفیت و کمیت آموزش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دو گروه توسط مرکز مثبت زندگی ۵۰۱۱ در محله کلاته‌سیفر، یک گروه مرکز ۳۸۰۰ و منطقه کهنه آب توسط مرکز ۳۹۳۱ در این آموزش‌ها شرکت داشتند.

کاشفی گفت: این طرح با هدف ارتقای دانش زنان و دختران در حوزه خودمراقبتی، آموزش‌های سلامت جنسی و افزایش تاب‌آوری اجرایی شده است.

کد خبر 49781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد